رئیس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به ظرفیت عظیم صنایع دستی تولیدی در سراسر استان، گفت: راه‌اندازی یک مرکز نوآوری در حوزه صنایع خلاق، فرصتی ویژه برای حمایت از فعالان این عرصه در استان فراهم خواهد کرد.

صنایع دستی گلستان با راه اندازی «مرکز نوآوری صنایع خلاق» حمایت می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، مهدی غفاری، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین محورهای توسعه استان، بحث گردشگری و صنایع دستی است که به تناسب آن در کشور شاهد اتفاقات مهمی هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته پارک‌های علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری فقط در حوزه دانش‌بنیانی ورود پیدا می‌کردند، بیان کرد: این درحالی است که در شرایط حاضر، پارک‌های علم و فناوری در حوزه صنایع خلاق نیز نقش‌آفرینی کرده و حمایت‌های ویژه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانند اخذ کنند.

غفاری تصریح کرد: از سال گذشته در کنار این مساله، مواردی چون توجه به توسعه استارتاپ‌ها، جزء مهم‌ترین حمایت‌های پارک‌های علم و فناوری قرار گرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: به تناسب این امر، ستادی نیز با عنوان صنایع خلاق در معاونت علمی و فناوری ایجاد شده که فرصت ویژه‌ای برای فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی برای بهره‌مندی از خدمات این ستاد ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم صنایع دستی تولیدی در سراسر استان، ایجاد یک مرکز نوآوری خلاق در این حوزه را امری ضروری عنوان کرد و گفت: می‌توان با ایجاد یک مرکز خلاق صنایع دستی در یکی از بافت‌های تاریخی گرگان، زمینه شناسایی و جذب هنرمندانی که دارای فکر خلاق و نوآوری در این زمینه می‌باشند را فراهم کنیم.

غفاری تصریح کرد: پیشنهاد دیگر ما برای حمایت از این بخش، برگزاری یک رویداد استارتاپی در حوزه صنایع دستی است که در نهایت با شناسایی نفرات و تیم‌های برتر فعال در این حوزه، زمینه ورود این افراد را به پارک علم و فناوری گلستان جهت بهره‌مندی آنها از خدمات و حمایت‌های ویژه این پارک فراهم کنیم.  

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: در حال حاضر نیز در حال مذاکره با معاونت علمی و  فناوری ریاست جمهوری برای راه‌اندازی یک پایگاه داوری صنایع خلاق در استان گلستان هستیم تا بتوان صنایع خلاق تولیدی در داخل خود استان مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار