مدیرکل بیمه بیکاری گفت: تاکنون در مجموع ۹۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۹۰ نفر مشمولان مرحله نخست شناخته شده‌اند.

خبرخوش درباره دریافت بیمه بیکاری

به گزارش گلستان ۲۴؛ مسعود بابایی، اظهارکرد: تاکنون ۹۰۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۰۰ هزار و ۸۹۰ نفر مشمولان مرحله اول هستند که در پالایش مرحله دوم، شاهد ریزش نفرات هستیم زیرا برای برخی از افرادی که در سامانه ثبت نام کرده اند، کارفرما پس از مدتی اقدام به واریز حق بیمه کرده است که در این صورت دیگر جزو مشمولان محسوب نمی‌شوند.

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت کار افزود: به عنوان مثال در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر مشمول بودند که در پالایش اطلاعاتی که از سوی تأمین اجتماعی انجام شد بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر ریزش کردند زیرا حق بیمه این افراد پرداخت شده بود. بنابراین حدود ۲۴۱ هزار نفر در اسفند ماه مشمول شناخته شدند.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه از ۲۹۳ هزار نفر، پس از پالایش اطلاعاتی، ۲۳۶ هزار نفر مشمول شناخته شدند. بنابراین آن عددی که در مورد افراد ثبت نام شده اعلام می‌کنیم مربوط به مرحله نخست است و پس از پالایش اطلاعاتی از سوی تأمین اجتماعی، از تعداد آنها کاسته می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه به مشمولان مذکور تا آخر فروردین ماه بیمه بیکاری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: کارگروهی در وزارت تعاون، کار و رفاه و کشور در مورد بیمه بیکاری افرادی که در اردیبهشت ماه بیکار شده‌اند تصمیم خواهند گرفت که البته هنوز اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برای تحویل لیست مشمولان اردیبهشت ماه به شعبات تأمین اجتماعی تا ۳۰ خرداد ماه مهلت وجود دارد، طبیعتاً هر گونه تصمیم گیری در مورد واریز بیمه بیکاری این افراد به بعد از این تاریخ یعنی تیر ماه موکول می‌شود.

بابایی در مورد نحوه ثبت نام افرادی که در تیر ماه بیکار شوند، گفت: پایلوت را شروع کرده‌ایم و از اواخر خرداد ماه بیکارشدگان در زیر سامانه جامع بیمه بیکاری، ثبت نام خود را انجام می‌دهند.

 

 
منبع: مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار