حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: 3 نکته مهم را مردم باید در زمان همه گیری بیماری کرونا در کشور رعایت کنند.

3 نکته مهم برای ریشه کنی کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس، حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت،در کنفرانس اینترنتی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد اظهار داشت: در شرایط همه گیری بیماری کرونا در کشور، نکات سه گانه مهم باید مورد توجه قرار بگیرد تا از این طریق بتوانیم با هم گیری کووید ۱۹ در کشور مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اولین جزء این سه گانه، فاصله‌گذاری اجتماعی است و همچنان همه ملت ایران باید به شعار در خانه بمانیم پایبند باشند و فقط در دو مورد می توانیم از منازل خودمان خارج شویم. اول برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و دوم رفع مایحتاج مورد نیاز، که اگر برای این دو منظر هم بخواهیم از منزل خارج شویم باید توصیه بهداشتی رعایت شود.

عرفانی اظهار داشت: انجام تست غربالگری برای افرادی که با افراد مشکوک در ارتباط بودند باید انجام شود تا بتوان این بیماری را در مرحله کمون کشف کرد و بیماری را در مدت زمان کوتاه تری تشخیص دهیم و فرصت انتقال بیماری به دیگران گرفته شود.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت افزود: فایده دوم غربالگری این است که بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود و از قرار گرفتن فرد در موارد شدید و نیاز به بستری کاهش می یابد و با کاهش بستری احتمال عوارض ماندگار بیماری کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در هفته‌های گذشته با بالارفتن موارد تست های آزمایشگاهی و موارد بیشتر بیماری در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شود. سومین جزء این سه گانه این است که افراد بیمار در قرنطینه بمانند تا از ابتلای موارد بیشتر پیشگیری به عمل آید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار