حق شناس با بیان اینکه ۶۸ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان مقاوم سازی شده است، گفت: در استان گلستان ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی نیاز به مقاوم سازی دارد.

مقاوم سازی ۶۸ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (یکشنبه ۱۸ خرداد) در مراسم بهره برداری از 65 هزارمین واحد مسکونی احداثی توسط بنیاد مسکن استان گلستان اظهار کرد: بنیاد مسکن گام های اساسی در خصوص مقاوم سازی مسکن روستایی و ساخت مسکن محرومان در سال گذشته و جاری برداشته است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: از سازمان برنامه و بودجه که اعتبارات لازم را برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی تأمین کرده است تشکر می کنم و امیدوارم امسال نیز این اعتبارات به استان اختصاص یابد.

 

حق شناس تأکید کرد: در استان گلستان تقریباً 228 هزار مسکن روستایی وجود دارد که 128 هزار واحد روستایی نیاز به مقاوم سازی دارند.

 

وی گفت:  68 هزار واحد مسکونی روستایی تاکنون مقاوم سازی شده است و بر اساس گزارش بنیاد مسکن امیدواریم بتوانیم ظرف چهار سال آینده 60 هزار واحد مسکونی را مقاوم سازی کنیم تا به ماندگاری مردم در روستاها کمک کنیم.

 

استاندار گلستان تاکید کرد: سال گذشته سه هزار سهمیه برای ساخت مسکن محرومان در استان گلستان در نظر گرفته شد و امروز در سه روستا کلنگ زنی این طرح آغاز شده است و بنا است امسال بخش عمده این واحدهای مسکونی به بهره برداری برسد.

 

حق شناس به آغاز طرح هادی در هشت روستای استان گلستان اشاره کرد و افزود: بیش از 938 روستا در گلستان وجود دارد که در بخشی از این روستاها طرح هادی باقی مانده است و در برخی از روستاها نیز طرح هادی نیاز به تجدید نظر دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار