دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با توجه به تورم ۴۲ درصدی و دوبرابر شدن نرخ ارز نمی توان از تولیدکننده انتظار داشت قیمت ها را ثابت نگه دارد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی: انتظار گران نشدن لوازم خانگی نداشته باشید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: با افزایش بالای 100 درصدی قیمت مواد اولیه داخلی و تاخیر دو سه ماهه بانک مرکزی در تخصیص ارز، تورم و افزایش دستمزدها واحدهای تولیدی در زمینه تولید به مشکل خورده اند. 

او افزود: تاکنون از طرف انجمن درخواستی برای افزایش قیمت لوازم خانگی ارائه نشده است و اسناد نشان می دهد با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه شاید حدود 30 تا 35 درصد افزایش قیمت داشته باشیم اما افزایش قیمت به طور رسمی نداشته ایم.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به کمبود مواد اولیه کمبود کالا نیز در ماه های آینده داشته باشیم. 

هاشمی افزود: با توجه به تورم 42 درصدی و دوبرابر شدن ارز نمی توان از  تولیدکننده انتظار داشت قیمت ها را ثابت نگه دارد. بخش بزرگی از تولید کنندگان به دلیل عدم دسترسی مواد اولیه در بورس مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می کنند و برنامه ریزی شش ماهه برای واحد تولیدی در این شرایط غیرممکن است.

وی گفت: پیشنهاد انجمن این است که اموری که قابل تفویض به بخش خصوصی است انجام شود و وزارت صمت برون سپاری و اعتماد به بخش خصوصی را داشته باشد تا به جهش تولید مد نظر برسیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار