رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی می‌گوید: در یک سال گذشته پس از حذف ارز دولتی قیمت گوشت روند ثابتی به خود گرفت. در حال حاضر با توجه به اینکه واردکنندگان گوشت ارز نیمایی دریافت می‌کنند اما قیمت گوشت نسبت به سایر کالاها ارزان‌تر است.

حذف ارز دولتی قیمت گوشت را ارزان کرد / قیمت گوشت برزیلی چقدر است؟
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین، اواخر فروردین ماه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت از حذف شدن ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشت قرمز خبر داده بود. مدت‌ها بود که واردکنندگان گوشت برای تامین نیاز مردم گوشت را با ارز دولتی وارد کشور می‌کردند اما تخصیص این ارز تاثیری در سفره مردم نداشت. یعنی قیمت گوشت در سال‌ ۱۳۹۷ با آن که ارز دولتی به آن تعلق می‌گرفت اما به شدت پر نوسان شد.
 
 
 
در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی درباره تاثیر حدف ارز دولتی گوشت بر قیمت این محصول به تجارت‌نیوز گفت: در یک سال گذشته پس از حذف ارز دولتی قیمت گوشت روند ثابتی به خود گرفت. در حال حاضر با توجه به اینکه واردکنندگان گوشت ارز نیمایی دریافت می‌کنند اما قیمت گوشت نسبت به سایر کالاها ارزان‌تر است. سال ۹۷ قیمت گوشت به شدت افزایش یافت اما با اجرای برخی برنامه‌ها و ممنوعیت صادرات قیمت گوشت در سال ۹۸ روند آرامی داشت.
 
 
 
قیمت گوشت چقدر است؟
 
علی اصغر ملکی افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی بدونه دنبه ۹۵ هزار تومان است. قیمت گوشت برزیلی نیز بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود. با توجه به اینکه قیمت گوشت برزیلی کمی ارزان‌تر از گوشت گوسفندی تازه است اما مردم استقبالی برای خرید این نوع گوشت‌ها نمی‌کنند.
 
 
 
او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در حال حاضر صادرات گوشت داریم یا خیر؟ اظهارکرد: فعلا صادرات گوشت نداریم. در بازار با مازاد گوشت مواجه هستیم و قاچاق دام نیز بسیار محدود شده است. مردم فعلا به دلیل شرایط بد اقتصادی استقبالی برای خرید گوشت ندارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار