رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی در رودخانه‌ها، اجرای عملیات ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در استان، بازسازی شکاف تخلیه ید در شمال گلستان، از سرگیری تردد قایق‌های تفریحی در خلیج گرگان و آغاز جابجایی روستای جنگلده مینودشت از جمله رویدادهای خبری هفته پایانی بهار در گلستان بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته پایانی بهار

به گزارش گلستان ۲۴؛ مدیرکل شیلات گلستان گفت که از نیمه خرداد ماه جاری تاکنون ۲۴ میلیون بچه ماهی استخوانی در رودخانه‌های استان رها شد و پیش بینی می شود تا میانه تیرماه این رقم به ۷۵ میلیون برسد.

سیدجواد قدس علوی اظهار داشت: بچه ماهی های رها شده به طور عمده کلمه و کپور و در ۲ رودخانه گرگانرود و قره سو رها خواهند شد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که با اعلام وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، کم‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گلستان را بار دیگر در وضعیت قرمز شیوع این بیماری قرار داد.

**
سانحه رانندگی درون شهری در گرگان سه عضو یک خانواده را به کام مرگ فرستاد.

**
عملیات اجرایی احداث ۲۰۰ واحد مسکونی روستای جنگلده بالا از توابع بخش مرکزی مینودشت که در طرح جابجایی روستاهای واقع در حریم مخزن سد نرماب چهل‌چای این شهرستان قرار دارد آغاز شد.

به گفته سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان برای ساخت ۲۰۰ واحد مسکونی روستای جنگلده بالا به همراه احداث مسجد، فضاهای اداری، آموزشی، ورزشی، فرهنگی و فضای سبز و بوستان کودک این روستا که در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار انجام می‌شود، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن از محل منابع اعتباری سال گذشته وزارت نیرو تامین شده و بقیه بودجه آن نیز در سال جاری تامین و هزینه می‌شود.

**

رییس اداره امور اراضی جهادکشاورزی گنبدکاووس از اجرای حکم تخریب و قلع و قمع پنج بنای غیرمجاز احداث شده در اراضی کشاورزی این شهرستان با حکم مرجع قضایی خبر داد و گفت: با تخریب این بناها هزار و ۷۹۵ مترمربع از اراضی زراعی گنبدکاووس به حالت اولیه بازگشت.

**

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۰۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال نشان‌دهنده افزایش ۳۵ درصدی است.

سرهنگ مجید زایری اظهار داشت: این کشفیات که ۵۶ درصد آن تریاک، ۴۰ درصد حشیش و بقیه سایر مواد مخدر بود با انجام هزار و ۵۲۷ عملیات پلیس به دست آمد.

**

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گلستان پیش‌بینی کرد که با توجه به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامداری این استان امسال ۵۵۴ میلیارد ریال توسط کشاورزان گلستان پرداخت شود.

عباس عباسی اظهار داشت: پارسال رقم پیش بینی شده برای جمع آوری زکات در گلستان ۴۸۰ میلیارد ریال بود که به دلیل وقوع سیل و خسارت ناشی از آن ۴۱۶ میلیارد ریال جمع آوری شد.

**

تردد قایق‌های تفریحی و خدماتی در مسیر دریایی بندرترکمن - جزیره آشوراده و گشت‌زنی در خلیج گرگان که از سه ماه قبل به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و احتمال حضور مسافران به این منطقه بار دیگر برقرار شد.

**

فیلم "در میان تپه‌ها" ساخته‌ محمدرضا کیوانفر هنرمند فیلم‌ساز گرگانی به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره منا هلند انتخاب شد.

**

دومین مرکز خلاق صنایع دستی گلستان به عنوان محلی برای طراحی، خلاقیت و نوآوری هنرهای سنتی این بخش در گنبدکاووس افتتاح شد.

**

۱۵ روستای استان گلستان با جمعیت بهره‌بردار ۱۵ هزار و ۲۷۳ نفر در قالب چهار هزار و ۳۶۸ خانوار به شبکه اینترنت (شبکه ملی اطلاعات) متصل شدند.

**

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: شکستگی دیواره تالاب اینچه که موجب تخلیه پساب ید به مراتع شمالی استان گلستان شده بود، بازسازی شد.

**

عملیات اجرای بیش از ۵۰۰ کیلومتر آتش‌بُر همزمان با برداشت محصولات کشاورزی با هدف پیشگیری از آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی مناطق جنوبی و کوهپایه‌ای شرق گلستان آغاز شد.

**

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت که با پیگیری مستمر اعضای شورای حل اختلاف و کمک بزرگان و متنفذین، اولیای دم در یکی از شهرهای استان پس از ۱۰ سال از حق قانونی و شرعی خود گذشته و قاتل فرزندشان را بخشیدند.

**

مرحله نخست احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن ا حضور استاندار و جمعی از مدیران کل استان گلستان در بندرگز آغاز شد.

در فاز نخست اجرای این طرح، ۱۲۷ واحد مسکونی در این سه شهر شامل ۱۶ واحد در مراوه تپه، ۴۸ واحد در مینودشت و بقیه در بندرگز ساخته خواهد شد.

**

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا سبب شد بازار هفتگی شهرهای غرب گلستان همانند مناطق شرقی این استان تا اطلاع بعدی و زمان کاهش روند شیوع و همه‌گیری این بیماری تعطیل شود.

**

فیلم "در میان تپه‌ها" ساخته‌ محمدرضا کیوانفر هنرمند فیلم‌ساز گرگانی به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره منا هلند انتخاب شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار