شهید ابراهیم هادی یکی از شهدای کشتی‌گیر کشورمان بود که خانه کشتی مجموعه ورزشی آزادی تهران به نام این شهید والامقام نامگذاری شده است.

نظر رهبر انقلاب درباره شهیدی که نامش بر خانه کشتی‌ است

به گزارش گلستان ۲۴؛ مقام معظم رهبری در مورد این شهید بزرگوار فرمودند: «شهید ابراهیم هادی، می خواست گمنام زندگی کند، امروز در تمام آفاق فرهنگی مجموعه انقلابی کشور اسمش پیچیده است.»

چندی پیش خانه کشتی شماره یک مجموعه ورزشی آزادی طی مراسمی با حضور مسئولان و چهره های ورزشی به نام شهید ابراهیم هادی مزین شد.

شهید ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب و ستاره ورزش کشتی کشورمان بود. او در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد و چهارمین فرزند خانواده بودو او در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید، از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

شهید هادی دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان و کریم‌خان گذراند. او در سال ۵۵ توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیر درسی را نیز شروع کرد. حضور در هیات جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استاد علامه «محمدتقی جعفری» بسیار در رشد شخصیتی ابراهیم مؤثر بود. این شهید جاویدالاثر پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی مشغول به کار شد.

او با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های دفاع از کیان ایران اسلامی شتافت. شهید هادی در والفجر مقدماتی، پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در روز ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

 
منبع: فدراسیون کشتی

 

ارسال نظر

آخرین اخبار