دادستان شهرستان گنبدکاووس با اشاره وضعیت نگران کننده این شهرستان به علت شیوع مجدد بیماری کرونا، گفت: از امروز برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی در گنبدکاووس ممنوع بوده و جرم تلقی می‌شود.

اعلام جرم علیه برگزار کنندگان عزا و عروسی در شرایط کرونایی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، سید خسرو خلیلی امشب در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به شیوع مجدد بیماری کرونا در سطح شهرستان و افزایش مبتلایان به این بیماری اظهار کرد: بیمارستان‌های گنبدکاووس در حال پر شدن از بیماران کرونایی است و روز به روز وضعیت به سمت خطر بیشتر حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف نداریم، افزود: متاسفانه با وجود رعایت بخش عمده‌ای از مردم عزیز شهرستان گنبدکاووس مدتی است که برخی با بی‌توجهی محض به پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد مقابله با کرونا با جان خود و مردم بازی می‌کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه از این لحظه تا اطلاع ثانوی به دلیل شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز در شهرستان برگزاری هرگونه مراسم عزا و عروسی ممنوع و برای برگزارکنندگان اعلام جرم خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضابطان قوه قضایی اعم از پلیس و دستگاه‌های نظارت صنفی به هیچ‌وجه با متخلفان مدارا نکنند.

خلیلی خطاب به نیروهای انتظامی و دستگاه‌های نظارتی، اضافه کرد: از همه شما می‌خواهم در پلمب مراکز متخلف لحظه‌ای درنگ نکنید زیرا در وضعیت فعلی چاره‌ای جز برخورد با آنها نداریم.

وی با بیان اینکه وضعیت در شهرستان به شدت نگران کننده شده است، تصریح کرد: هر کس از دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تخطی کرده و با سلامت مردم بازی می‌کنند از نظرم ما مرتکب جرم شده و دستگاه امنیتی، انتظامی و اصناف با قاطعیت و بدون واهمه برخورد کنند.

دادستان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در برخورد با متخلفان در این حوزه منتظر هیچ دستور و مجوز جدیدی نباشید، ادامه داد: بنده به عنوان مدعی‌العموم اجازه برخورد قانونی و اعلام جرم علیه افراد تخطی کننده از مصوبات ستاد مقابله با کرونا را به همه ضابطان قضایی و نیروهای نظارتی و انتظامی می‌دهم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار