رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به بستری شدن ۴۷۰ نفر به ظن بیماری کرونا در مراکز درمانی این استان اظهار داشت: حدود بیست درصد مبتلایان حال وخیمی دارند و در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

حال ۲۰ درصد بیماران کرونا در گلستان وخیم است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عبدالرضا فاضل جمعه شب در این باره گفت: هر چند نسبت به دوره پیک بیماری در اسفندماه پارسال شاهد کاهش تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی هستیم اما متاسفانه وضعیت جسمانی درصد بیشتری از مبتلایان وخیم بوده و بر حسب ضرورت این افراد در بخش مراقبت های ویژه و تعدادی از بیماران در آی سی یو به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی اظهار داشت: تعداد جان باختگان کرونا در شرق گلستان نسبت به ۷۲ ساعت گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش داشته بطوریکه روز گذشته ۳ نفر جان باختند در حالیکه این عدد در روزهای گذشته دو رقمی بود.

دکتر فاضل گفت: اکنون تعداد مبتلایان و ترخیص شدگان در مراکز درمانی شرق گلستان از نظر آمار برابر است و حدود ۲۵ تخت خالی نیز در گنبد پیش بینی شده تا با کمبود مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: روزهای آینده شرایط حساسی برای گلستان به ویژه در شرق استان است و امیدواریم با همراهی بیشتر مردم بتوانیم با حداقل تلفات از این مرحله عبور کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: اکنون نیمی از مساحت و پهنه جمعیتی گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند و احتمال دارد در کل استان شرایط بحرانی شده و مجبور به رعایت محدودیت‌های سختگیرانه‌تری شویم.

سخنگوی وزارت بهداشت روز جمعه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۰ هزار و ۲۳۹ نفر رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار