نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل دولت و مجلس با یکدیگر از جمله در بخش اقتصادی، گره‌گشای مشکلات کشور است و این دو قوه بدون کمک یکدیگر نمی‌توانند موفق شوند.

نماینده رامیان و آزادشهر: تعامل دولت و مجلس گره‌گشای مشکلات کشور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی کوهساری امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه اوضاع اقتصادی کشور بویژه در سال جاری مساعد نیست اما دولت، مجلس و همه دلسوزان کشور می‌توانند این شرایط را با استفاده بیشتر از ظرفیت‌های داخلی بهبود بخشند.

وی اضافه کرد: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور دولت، مجلس، نخبگان و دلسوزان باید ابتدا مشکلات را گردآوری و اولویت‌بندی کرده و سپس برای رفع آن برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت انجام دهند.

کوهساری افزود: موضوع معیشت ضروری و روزمره مردم در برنامه کوتاه مدت، برخی مشکلات در قالب برنامه میان مدت یک تا سه ساله و مسائل کلان کشور هم در قالب برنامه بلندمدت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به برنامه‌ریزی کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی برای تدوین سیاست‌ها و اولویت‌های کاری اشاره کرد و گفت: اعضای دولت به‌ویژه وزیران و معاونان باید با حضور در این کمیسیون‌ها نمایندگان را در  تدوین برنامه‌ها و اولویت‌ها یاری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این کمیسیون چند موضوع مهم از جمله مسکن در دست بررسی و پیگیری است که باید برای تامین این نیاز مهم اقشار مردم از جمله گروه‌های کم درآمد و آسیب پذیر برنامه‌ریزی شده و با همکاری دولت آنرا به سرانجام برسانیم. 

کوهساری، استفاده از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای اجرای طرح‌های عمرانی و تکمیل آن را از دیگر موضوعات مورد توجه کمیسیون عمران مجلس ذکر کرد و افزود: این قرارگاه ظرفیت مناسبی برای توسعه کشور است و با توجه به مشکلات اقتصادی و مالی دولت، می‌توان اجرای بخشی از طرح‌ها و یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام را به این مجموعه واگذار کرد.

شهرستان‌های رامیان و آزادشهر با حدود ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار