سفر معاون وزیر کشور به گلستان، رهاسازی بیش از ۴۲ میلیون بچه ماهی در رودخانه‌ها، دیدار استاندار با تعدادی از وزرا و تعطیلی یک بانک در گنبد به دلیل ابتلای همه کارمندان به کرونا از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در سفر به گرگان بر لزوم واگذاری طرح های نیمه تمام دولتی به سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: برخی دستگاه ها با مقاومت بی دلیل و بهانه هایی مانند مخالفت دستگاه های نظارتی از این دستور رییس جمهوری سرپیچی کرده و علاقه ای به انجام آن ندارند.

بابک دین پرست افزود: هزار و ۷۳۳ پروژه نیمه تمام دولتی در کشور شرایط واگذاری و مشارکت با بخش خصوصی را دارد که سهم گلستان از این تعداد  ۹ طرح است.

وی همچنین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان گفت که ۵۳ درصد سواحل تصرف‌شده شمال کشور در اختیار نهادهای دولتی است که این مجموعه‌ها به دلیل عزم جدی دولت در آزادسازی، راهی جز تخلیه تصرفات غیرقانونی خود ندارند.

دین پرست اظهار داشت: عزم دولت، پس گرفتن همه این تصرفات غیرقانونی، برداشتن تابلوی ورود ممنوع و جلوگیری از خصوصی کردن ساحل و دریا است.

**

همایش رسانه های انقلاب، بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در گرگان با حضور اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی استان گلستان برگزار شد.

**

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان گفت که در یک ماه گذشته ۴۲ میلیون قطعه بچه ماهی کپور و کلمه با هدف بازسازی ذخایر آبزی خلیج گرگان و دریای خزر در رودخانه های گرگانرود و قره سو رهاسازی شد.

محسن یحیایی اظهار داشت: از این ۴۲ میلیون بچه ماهی، ۲۲ میلیون قطعه در مرکز بازسازی ذخایر سیجوال و ۲۰ میلیون قطعه نیز در مرکز بازسازی ذخایر سد وشمگیر تولید شد.

**

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان با اشاره به احتمال وقوع آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در پارک ملی گلستان در ماه‌های آینده گفت که با هدف جلوگیری از خسارت احتمالی، تعداد چادرهای آتش‌بان در این زیستگاه ۳ برابر می‌شود.

محمدرضا کنعانی اظهار داشت : نیروهای پایش و رصد حریق پارک ملی گلستان در حال حاضر در ۳ چادر آتش بان فعال هستند که به زودی با تزریق اعتبارات ملی، این واحدها به ۱۰ چادر افزایش خواهد یافت.

**

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از دهیاران استان خواست برای توسعه روستاها به دنبال منبع درآمدی پایدار و جلب مشارکت مردمی در اجرای طرح ها باشند.

به گفته علی نصیبی حدود ۶۰ درصد بودجه تخصیصی به دهیاری ها صرف امور عمرانی می شود.

**

استاندار گلستان گفت: پارسال ۹ هزار میلیارد ریال وام به ۱۹۰ واحد تولیدی و صنعتی استان پرداخت شد که اگر ۴۷۹ بنگاه اقتصادی متقاضی باقیمانده، تسهیلات خود را دریافت کنند، هزاران شغل پایدار ایجاد شده و بخش عمده ای از مشکل اشتغال استان برطرف خواهد شد.

**

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی گلستان با اشاره به تقویت ناوگان ترابری این واحد انتظامی با افزایش هفت دستگاه خودرو گشتی محسوس و نامحسوس گفت: از طریق تجهیزات الکترونیکی و نظارتی تلاش می کنیم سوانح رانندگی استان بویژه در بین موتورسواران کاهش یابد.

سرهنگ علی عبدی افزود : در بهار امسال ۳۲ درصد جان باختگان و ۳۸ درصد مجروحان سوانح رانندگی برون شهری گلستان مربوط به راکبین و تَرک‌نشینان موتورسیکلت‌ها بود که در جدول مقایسه‌ای با تلفات و مصدومان عابرپیاده، رانندگان و سرنشینان سایر وسایط نقلیه بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: موج دوم بیماری کرونا ناشی از گسترش ویروس در این استان، تعداد شهرستان‌های وضعیت قرمز را به هشت مورد افزایش داد.

دکتر فاضل ابراز نگرانی کرد: افزایش مبتلایان و شدت بیماری در افراد واگیر بدون شک کار کادر پزشکی گلستان را سخت و طاقت‌فرسا خواهد کرد بویژه آنکه طی چند ماه اخیر بطور مستمر و شبانه روزی درگیر موضوع بوده‌اند.

**

نماینده مردم شهرستان‌های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل دولت و مجلس با یکدیگر از جمله در بخش اقتصادی، گره‌گشای مشکلات کشور است و این دو قوه بدون کمک یکدیگر نمی‌توانند موفق شوند.

غلامعلی کوهساری افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور دولت، مجلس، نخبگان و دلسوزان باید ابتدا مشکلات را گردآوری و اولویت‌بندی کرده و سپس برای رفع آن برنامه‌ریزی کوتاه، میان و بلندمدت انجام دهند.

**

رییس اداره حفاظت از محیط زیست شهرهای بندرترکمن و گمیشان از تحویل ۳ بهله پرنده شکاری مصدوم و کم‌رمق دلیجه و سنقر تالابی توسط یک مرزنشین گلستانی به این اداره خبر داد و گفت: این پرندگان شکاری پس از ثبت اطلاعات، درمان و تیمارداری در زیستگاه طبیعی خود رها می‌شوند.

**

یک بانک در شهرستان گنبد کاووس به دلیل ابتلای همه کارمندان آن به ویروس کرونا تعطیل شد.

**
استاندار گلستان در هفته گذشته با تعدادی از وزرای کابینه دولت تدبیر و امید دیدار کرد.

هادی حق شناس در دیدار با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهان حمایت وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام از منطقه آزاد اینچه برون گلستان شد.

وی همچنین در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مشکلات موجود در زمینه تامین فضاهای آموزشی و مشکلات دانش آموزان استان را بررسی کرد.

استاندار گلستان همچنین در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وی خواست شرایط برای تهیه تجهیزات بیمارستانی مانند دستگاه سی‌تی اسکن و لوازم بهداشتی از قبیل ماسک و گان برای کادر درمانی این استان فراهم شود.

**

براثر گودبرداری غیر فنی و اصولی یک قطعه زمین در شهر دوزین آزادشهر، ساختمان مجاور آن ریزش کرد که در این حادثه ، یک تن کشته و پنج نفر مصدوم شدند.

**

رییس دادگستری گنبدکاووس گفت: سن ارتکاب جرایم بویژه حوزه موادمخدر و سرقت در این شهرستان کاهش داشته که فقر اقتصادی و فرهنگی از دلایل اصلی این معضل است.

**

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که با اجرای طرح آماده‌سازی شغلی و فراهم‌کردن زمینه آموزش، پارسال ۱۱۱ معتاد بهبودیافته مراکز درمانی این استان مشغول به‌کار شدند.

به گفته ابراهیم غفاری پارسال ۴۸۲ نفر از معتادان بهبود یافته در گلستان از طرح آماده سازی شغلی این اداره کل استفاده کردند که ۱۰۳ نفر به صورت خویش فرما و هشت نفر دیگر به عنوان کارفرمایی مشغول به کار شدند.

**

رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به تاکید رییس قوه قضائیه برای نقشه کاداستر (حدنگاری) زمین‌های کشاورزی، مراتع و عرصه‌های جنگلی و طبیعی گفت: دستگاه‌های اجرایی و متولیان این کار در گلستان برای درخواست تهیه و صدور این نقشه‌ها تعلل و کوتاهی می‌کنند.

هادی هاشمیان بیان کرد: سنددار نبودن زمین‌های دولتی از دلایل اصلی تصرف و دست‌اندازی متصرفین به این زمین‌ها و سایر اموال بیت‌المال است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار