استانبول بزرگ‌ترین شهر گردشگری ترکیه و سومین شهر توریستی جهان است. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، آب و هوای مناسب، طبیعت دلپذیر، اماکن تاریخی و مراکز خرید متعدد، از علت‌های جذب گردشگران به این شهر است. اگر هدف شما از سفر به ترکیه خرید و بازدید از اماکن تاریخی است، شهر استانبول بهترین مقصد برای شما است.

توصیه های سفر به استانبول

به گزارش گلستان 24 از گرگان؛ استانبول بزرگ‌ترین شهر گردشگری ترکیه و سومین شهر توریستی جهان است. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، آب و هوای مناسب، طبیعت دلپذیر، اماکن تاریخی و مراکز خرید متعدد، از علت‌های جذب گردشگران به این شهر است. اگر هدف شما از سفر به ترکیه خرید و بازدید از اماکن تاریخی است، شهر استانبول بهترین مقصد برای شما است.جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این شهر آنقدر زیاد است که اگر برنامه از پیش تعیین شده برای سفر خود نداشته باشید، ممکن است دچار سردرگمی شوید و نتوانید به خوبی از تمام جاهای دیدنی شهر استانبول بازدید کنید. در این مقاله نکاتی را که باید برای سفر به استانبول به آن توجه کنید، برای شما آورده‌ایم.

photo_۲۰۲۰-۰۵-۲۵_۱۹-۲۹-۵۸

با چه روش‌هایی می‌توان به استانبول سفر کرد؟

از آنجایی که سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارد، شما می‌توانید خیلی راحت و با هر وسیله‌ای حتی با قطار یا ماشین شخصی خودتان به این شهر سفر کنید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا به حال به این شهر سفر نکرده‌اید و با زبان و فرهنگ مردم شهر استانبول آشنایی ندارید، سفر بدون تور برای شما مناسب نیست. همچنین باید توجه داشته باشید که در سفر بدون تور به این شهر، چالش‌های متعددی از قبیل برنامه ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی و مراکز خرید، مدیریت زمان، مدیریت هزینه‌ها، رزرو هتل محل اقامت، تهیه بلیط هواپیما استانبول و... وجود دارد و باید آمادگی مقابله با این مشکلات را داشته باشید. اما اگر تصمیم دارید که بدون تور به این شهر سفر کنید، توصیه‌های زیر به شما کمک بزرگی خواهد کرد.

  • به علت گران بودن بنزین در این شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای این کار فقط کافی است به یکی از باجه‌ها شهرداری مراجعه و اقدام به تهیه کارت استانبول کنید.
  • برخلاف شهرهای تایلند و کوش‌آداسی که هر سه وعده غذایی در هتل‌های آن‌ها سرو می‌شود، در بیشتر هتل‌های شهر استانبول، فقط وعده صبحانه برای شما فراهم شده است. به شما توصیه می‌کنیم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود، وعده‌های دیگر را در جایی غیر از رستوان‌های نزدیک اماکن توریستی که قیمت مناسب‌تری دارند، میل کنید.
  • به علت تعداد بالای گردشگر در استانبول، این شهر از لحاظ امنیت در سطح پایینی قرار دارد. به شما توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از کلاهبرداری یا سرقت، به غریبه‌ها اعتماد نکنید و مواظب پول‌ها و وسایل شخصی خود باشید. همچنین برای اطمینان خاطر، از به همراه داشتن پول نقد خودداری کنید و تا جایی که ممکن است از دستگاه‌های ATM استفاده کنید.

بهترین هتل‌های استانبول در تکسیم

چه زمانی به استانبول سفر کنیم؟

برای سفر به استانبول اهداف متفاوتی وجود دارد. به طور کلی تقریبا تمام فصل‌های سال برای سفر به این شهر مناسب است و استانبول در هر فصل جذابیت‌های خاص خودش را دارد. اما اگر هدف شما از سفر به استانبول تفریح و لذت بردن از طبیعت آن است، بهترین زمان برای سفر به این شهر، فصل‌های بهار و پاییز است. به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌خواهید علاوه بر لذت بردن از آب و هوای دلنشین، از جشنوارهای ویژه استانبول دیدن کنید، بلیط هواپیما استانبول را برای این فصل‌ها رزرو کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید به قصد خرید یا تجارت به این شهر سفر کنید، باید در زمان حراج‌ها به استانبول بروید. بهترین حراج‌های این شهر در زمان کریسمس، عید فطر و عید قربان و ایام بعد از آن است. همچنین برندهای مهم در پایان هر فصل محصولات خود را به حراج می‌گذارند.

196516

چند نکته مهم

  • اگر بیماری خاصی دارید و از دارو استفاده می‌کنید، حتما مقدار داروی مورد نیاز خود در طول سفر را از ایران همراه خودتان ببرید. زیرا قیمت دارو در این شهر بسیار گران است.
  • تا حد امکان از آب لوله‌کشی این شهر به عنوان آب آشامیدنی استفاده نکنید. املاح  بسیار زیاد موجود در آب‌ها ممکن است شما را درگیر مشکلات گوارشی در طول سفر کند.
  • سعی کنید حداکثر تا ساعت 10 شب خود را به هتل برسانید و بعد از این ساعت در خیابان‌ها و کوچه‌های خلوت شهر تردد نکنید.
  • پول رایج در ترکیه لیر است و سعی کنید پولی که همراه خود به این شهر می‌برید لیر، دلار یا یورو باشد تا در هنگام خرید دچار مشکل تبدیل پول نباشید.
  • شهر استانبول در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. خوب است قبل از سفر به این شهر، در مورد آداب و رسوم و نحوه لباس پوشیدن آن‌ها تحقیق کنید و سعی کنید همانند آن‌ها لباس بپوشید.
  • این شهر به خصوص در ایام تعطیلات به یکی از شلوغ‌ترین شهرها تبدیل می‌شود. از این رو ممکن است مجبور باشید وقت زیاد خود را در ترافیک سپری کنید. به همین خاطر در اغلب مواقع می‌توانید به صورت پیاده زودتر خود را به مقصد برسانید. پس خود را برای پیاده‌روی‌های طولانی آماده کنید و حتما کفش مناسب همراه خود ببرید.
  • اگر می‌خواهید در زمان‌های تعطیلات به استانبول سفر کنید، رزرو بلیط هواپیما چارتر را به روزهای پایانی سفر موکول نکنید زیرا ممکن است با ترافیک شدید رزرو بلیط روبه‌رو شوید.

در این مقاله سعی کردیم به برخی از سوالات شما در مورد سفر به استانبول پاسخ بدهیم و همچنین توصیه‌های لازم در مورد هرکدام را نیز به شما گوشزد کردیم. با رعایت این توصیه‌ها و آگاهی از قوانین و مقررات این شهر، می‌توانید سفری به یاد ماندنی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. اگر شما نیز تجربه سفر به استانبول را دارید، توصیه‌های خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار