رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها از معطل ماندن ابلاغ افزایش حق مسکن انتقاد کرد و گفت: باید وزارت کار این مقوله را با جدیت پیگیری کند.

آخرین جزییات افزایش حق مسکن کارگران

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرامرز توفیقی در این خصوص، اظهار داشت: عدم تصویب حق مسکن، بسیار نگران‌کننده است؛ ترمیم دستمزد حق مسلم کارگران است و باید هرچه سریعتر اجرایی شود. مساله بعدی، فشار روانی وارده بر کارگران است؛ کارگران مدتهاست که در انتظار ترمیم دستمزد خود هستند و همین افزایش ۲۰۰ هزار تومانی هم برای آنها بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ هزار تومان هم برای معیشت کارگران مهم است، ادامه می‌دهد: کارگرانِ حداقل‌بگیر در بهترین حالت، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند؛ بنابراین ۲۰۰ هزار تومان حدود ۷.۵ درصد حقوق کارگر است؛ الان ۷.۵ درصد حقوق کارگران روی هواست. مدیران دولتی به خودشان نگاه نکنند که در هر ماه آنقدر مزایای مزدی دارند که ۲۰۰ هزار تومان برایشان هیچ ارزشی ندارد اما برای کارگر حداقل‌بگیر که ما نمایندگی آنها را برعهده داریم، ۲۰۰ هزار تومان هم می‌تواند گوشه‌ای از زندگی را پر کند.

توفیقی با تاکید بر اینکه باید افزایش حق مسکن از ابتدای سال اعمال می‌شد؛ از وضعیت سفره‌های خالی کارگران انتقاد می‌کند و می‌گوید: در این شرایط ناگوار، کارگر هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند یک یا چند قلم از سبد معیشت گران شده است؛ یک روز شیر گران می‌شود؛ یک روز گوشت گران می‌شود و روز دیگر میوه و سبزیجات! از کرایه خانه و حمل و نقل که دیگر نمی‌توان صحبت کرد اصلا!

او تاکید می‌کند: تصویب هرچه زودتر افزایش حق مسکن، می‌تواند کمی آرامش برای کارگران به همراه داشته باشد؛ اینکه بگوییم توانستیم دولت را برای بار دوم به میز مذاکره بکشانیم، یک دستاورد است و به این معناست که  مطالبه‌گری نتیجه داده، فقط وقتی درست است که جواب عملی بگیریم. اگر جوابی نگیریم، اصلاحیه دستمزد هیچ فایده‌ای ندارد.

توفیقی به اظهارات شاکرمی که اظهار داشته در انتظار تصویب افزایش حق مسکن کارگران در هیات دولت است، انتقاد می‌کند و می‌گوید: انتظار مال ما کارگران و نمایندگان کارگری است؛ معاون روابط کار وزارت کار و دبیر شورایعالی کار که نباید حرف از انتظار بزند! باید پاشنه در هیات دولت را از جا دربیاورد و آنقدر پیگیری کند که این مصوبه تصویب نهایی و ابلاغ شود؛ مگر خود آقایان قول نداده بودند تا تیرماه افزایش حق مسکن ابلاغ می‌شود؟!

 
منبع: ایلنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار