کارگاه تولیدی دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در آموزشکده سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی کارگاه تولیدی دستگاه‌های ضدعفونی اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آنا به همت دانشجویان رشته مکانیک و الکترونیک آموزشکده سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، کارگاه تولیدی دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان راه‌اندازی شد.

مراسم گشایش کارگاه تولیدی ماسک با حضور حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و گرگان و مسئولان شهری برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در حاشیه این مراسم با اشاره به فرمایش رهبری درباره استفاده از ماسک اظهار کرد: رهبر معظم توصیه اکید به استفاده از ماسک به‌ویژه در اجتماعات را داشتند که موجب پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا و به تبع آن جلوگیری از خستگی مفرط پزشکان و پرستاران فداکار در عرصه مبارزه با کرونا می‌شود.

سیدعلی طاهری خاطرنشان کرد: محافظت از خود امری واجب بوده و در شرایطی که موج دوم کرونا با شدت بیشتری آغاز شده است، این امر حق‌الناس هم محسوب می‌شود.

وی با تشریح تولیدات این کارگاه و مقایسه آن با نمونه‌های خارجی بیان کرد: محصولات تولیدشده شامل ضدعفونی‌کننده‌های هوشمند و سنسوردار و پدالی است که قیمت تمام‌شده آنها در مقایسه با نمونه‌های خارجی بسیار نازل‌تر است و از لحاظ کیفیت با بهترین نمونه‌های خارجی و داخلی موجود در بازار رقابت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: کارگاه طراحی و دوخت آموزشکده سمای گرگان به تولید البسه پزشکی اقدام می‌کند که می‌توان به توانایی تولید بیش از ۱۰۰ هزار عدد ماسک در ماه و تولید استینک، پاپوش، شیلد و گان پزشکی اشاره کرد.

طاهری با اشاره به مصداق‌های عینی  تبدیل به دانشگاه کارآفرین تأکید کرد: راه‌اندازی این کارگاه تولیدی گامی دیگر در راستای اهداف عالی سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی و پیشبرد واحد گرگان به سمت دانشگاه کارآفرین است؛ چراکه محصولات این کارگاه با همت و تلاش دانشجویان تولید می‌شود و علاوه‌بر انتقال دانش و تجربه به دانشجویان، موجب اشتغال، درآمدزایی و آمادگی آنها برای حضور در  بازار کار نیز شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های کارگاه در راستای تولیدات بیشتر افزود: در آینده‌ای نزدیک امکان تولید بیش از ۲۰ هزار لباس بیمار در ماه به توانایی‌های این تولیدی اضافه خواهد شد.


 

ارسال نظر

آخرین اخبار