رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از لغو برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در روز جمعه ۲۷ تیر ماه خبر داد و گفت: این آزمون احتمالاً ۱۰ مرداد برگزار شود.

آزمون 27 تیر ورودی مدارس سمپاد لغو شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان با اشاره به تغییر زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان که پیش از این قرار بود روز جمعه 27 تیرماه برگزار شود، اظهار کرد: 330 هزار نفر در  این آزمون ثبت‌نام کردند اما به دلیل نگرانی‌ای که از شرکت در آزمون دارند حدود 60 درصد از دانش‌آموزان برای گرفتن کارت اقدام کردند و ما باید امروز منتظر می‌بودیم تا تمام 330 هزار نفر داوطلب شرکت کننده کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت و فرایند کار را تکمیل می‌کردند اما ظاهراً به جهت نگرانی که از حضور در جمع دارند این تعداد به حدود 60 درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: براین اساس حدود 210 هزار نفر در این آزمون به رقابت می‌پرداختند که از بین این تعداد عده‌ای در دوره متوسطه اول و عده‌ای در دوره متوسطه دوم پذیرش می‌شدند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان گفت: با وجود اینکه همه برنامه‌ریزی ها انجام شده بود و ما تمایل داشتیم آزمون برگزار شود اما به جهت تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که این آزمون نیز برگزار نشود و ما هم پذیرفتیم احتمالاً آزمون تیزهوشان سال 99 با تأخیر دو هفته‌ای برگزار خواهد شد البته به شرط آنکه شرایط کشور اجازه برگزاری آزمون را بدهد.

مهاجرانی بیان کرد: زمانی که شرایط مطلوب باشد با تأخیر دو هفته‌ای روز دهم مردادماه آزمون برگزار می‌شود که امیدواریم تا آن زمان شرایط به وضعیت مطلوب برسد.

وی درباره برگزاری المپیادهای علمی گفت: المپیادها درحال برگزاری است و فردا روز آخر برگزاری المپیادهای علمی است. المپیادهای جهانی نیز مجازی برگزار خواهد شد و برای برخی المپیادها مانند فیزیک کشور میزبان آن را لغو کرده است اما سایر المپیادها مانند شیمی، ریاضی، کامپیوتر و زیست‌شناسی به صورت مجازی برگزار می‌شود و طبیعی است که قسمت عملی المپیادها حذف می‌شود هم‌اکنون فقط المپیاد نجوم باقی مانده است که منتظر نظر کمیته المپیاد جهانی هستیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار