نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی :

منتظری با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت امر تعاون در کشور گفت: تعاون می تواند انسجام درونی جامعه در برابر مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان را فزونی بخشد.

تعاون انسجام درونی جامعه را فزونی می بخشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ «غلامرضا منتظری» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با نمایندگان و تاکید ایشان بر بحث تعاون گفت: ما تا زمانی که نوع نگاه و بینش جامعه را تغییر ندهیم، ارزش ها متجلی نخواهد شد. سعدی می فرماید تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی. نوع نگاه افراد به محیط  پیرامونی امری لازم و ضروری است و انسان ها باید حال و شرایط یکدیگر را بدانند و از آن آگاه باشند.

 

 

 

نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیار حکیمانه و هوشمندانه از یک حرکت نوین فرهنگی تحت عنوان مواسات مومنانه سخن گفتند و بعد از این سخنان بود که شاهد تحرک، انسجام و همدلی مردم ایران اسلامی برای کمک به همنوع شان بودیم که در جهان حرکتی بی نظیر و تکرارنشدنی است.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز که شیوع این ویروس منحوس مجددا اوج گرفته است، باید همان فرهنگ را با احساس همدردی و مسئولیت پذیری نسبت به دیگران ادامه دهیم. در فرهنگ دینی ما تاکید شده است که مسلمانی که همسایه اش گرسنه باشد و شب را به صبح با خیال راحت بگذراند باید در مسلمانی اش شک کرد. قطعا باید مسلمانان از وضعیت اقتصادی و معیشتی همدیگر باخبر باشند و اگر لازم باشد از یکدیگر دست گیری کنند.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان با ادبیات نوین فرهنگی همان فرهنگ و ارزش مورد تاکید قرار گرفته است. ما باید این واقعیت را قبول کنیم که این حرکت در کنار گره گشایی از مشکلات مالی و اقتصادی جامعه آثار و برکات معنوی فراوانی نیز خواهد داشت و مهمترین آنها انس، الفت و یکدلی مردم ایران با یکدیگر است.

 

منتظری خاطرنشان کرد: ما در مرحله قبل شاهد فداکاری و ایثار ملت ایران در کمک به همنوع شان بودیم. ادامه این فرهنگ عزت بخش می تواند انسجام درونی ما در مقابله با مشکلات و ایستادگی در برابر دشمنان را فزونی دهد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار