استاندار گلستان با اشاره به راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان گفت: براساس طرح مطالعات اقیانوس‌شناسی ایران، مهمترین راهکار برای نجات خلیج گرگان لایروبی کانال‌های «خوزینی» و «چپاقلی» است.

تصویب 9 هزار میلیارد ریال برای نجات خلیج گرگان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در بازدید از خلیج گرگان اظهار کرد: در حال حاضر منتظر ابلاغ این اعتبار از سوی دولت هستیم تا برای نجات خلیج گرگان اقدامات لازم را به عمل آوریم.

وی با اشاره به راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان اظهار کرد: براساس طرح مطالعات اقیانوس‌شناسی ایران، مهمترین راهکار برای نجات خلیج گرگان لایروبی کانال‌های خوزینی و چپاقلی است.

استاندار گلستان گفت: پیرو بازدید دولت از خلیج گرگان و جلسه‌ای که سال جاری با حضور دکتر جهانگیری برگزار شد، مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع سازمان بنادر، محیط زیست، جهادکشاورزی و وزارت نیرو مصوب شد تا طی پنج سال برای نجات خلیج گرگان اقدامات اجرایی انجام شود. 

وی افزود: همچنین لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان و تامین حق‌آبه‌های رودخانه‌های منتهی به این خلیج از دیگر راهکارهای اجرایی برای نجات خلیج گرگان خواهد بود.

* خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان/ ریزگرد در انتظار شهرهای اطراف خلیج گرگان

حق‌شناس گفت: آژیر خطر مبنی بر خشک شدن خلیج گرگان به دولت اعلام شده و منتظر اقدام عملی برای آن هستیم.

استاندار گلستان با اشاره به خشک شدن ۱۰ هزار هکتار از خلیج گرگان تصریح کرد: در صورتی که اقدامی برای احیای خلیج گرگان صورت نگیرد به سرنوشت دریاچه ارومیه منجر خواهد شد و شهرهای اطراف این خلیج را ریزگردها تحت تاثیر قرار خواهند داد.
استاندار گلستان عصر امروز به منظور بازدید از خلیج گرگان، از سواحل بندرترکمن و بندرگز دیدن کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار