یکصد و چهاردهمین یارانه نقدی روز دوشنبه 20 مرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه 99 اعلام شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین ، یارانه نقدی به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال، روز دوشنبه 20 مرداد به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
 
گفتنی است؛ بحث پرداخت یارانه نقدی و مبلغ آن با یارانه معیشتی ارتباطی ندارد و هرکدام در زمان مربوط به خود پرداخت می‌شوند.
 
دومین کسر اقساط وام کرونا از یارانه مرداد
با تصمیم دولت در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به حساب یارانه بگیران نقدی واریز و مقرر شد اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی از یارانه افراد کسر شود.
 
به گفته حسین میرزایی سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا ،  مقرر شده هر ماه مبلغ ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان از سرجمع یارانه هر خانوار کسر شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز ۳۰ ماه در نظر گرفته شده است. البته برای جزئیات بیشتر در مورد کسر اقساط باید بانک‌ها پاسخگو باشند.
 
بر این اساس، اگر طبق گفته میرزایی اقساط وام از یارانه کسر شود، یعنی بیستم مرداد ماه که زمان واریز یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی است، برای خانوارهای تک نفره مبلغ ۱۰ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای دو نفره مبلغ ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان، برای خانوارهای ۳ نفره مبلغ ۱۰۱ هزار و ۴۰۰ تومان، برای خانوارهای ۴ نفره مبلغ ۱۴۶ هزار و ۹۰۰ تومان و برای خانوارهای ۵ نفره مبلغ ۱۹۲ هزار و ۴۰۰ تومان یارانه واریز خواهد شد.
 
یارانه قابل توزیع بین همه نیست
محمدباقر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه در جدیدترین اظهاراتش درباره اختصاص یارانه کالاهای اساسی گفت: اگر قرار است منابعی را برای طرح تامین کالای اساسی اختصاص دهیم باید بپذیریم که یک افزایش قیمتی رخ خواهد داد و یارانه نیز قابل توزیع بین همه نیست و چنین تصمیمی نداریم، بلکه منابع ایجاد شده به گروه خاصی اختصاص پیدا می کند.
 
وی یادآور شد: در هر صورت نکات مبهم زیادی در رابطه با طرح تامین کالای اساسی وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی آن است که البته بخش‌های غیر قابل اجرا را به مجلس اعلام کردیم و آن بخش‌های که قابل اجرا است نیز به طور حتم سعی می‌شود در بهترین حالت اجرایی شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار