برخلاف باور عموم نه تنها کودکان هم به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند بلکه علائم این بیماری در آن‌ها با بزرگسالان متفاوت است.

اگر کودک شما این علامت های جدید را دارد مبتلا به کروناست

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از کارگر آنلاین ،  از ابتدای شیوع بیماری کرونا نظرات زیادی راجع به این که چه کسانی به این ویروس مبتلا می‌شوند و چه کسانی مبتلا نمی‌شوند، به گوش می‌رسید و یکی از نظرات این بود که کووید ۱۹ در بین افراد و گروه‌های سنی متفاوت کودکان را درگیر نمی‌کند.

با گذشت زمان و شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا این نکته بیان شد که کودکان تنها می‌توانند انتقال دهنده ویروس به دیگران باشند و خود درگیر نمی‌شوند.
 
اما در نهایت و براساس شواهد و مراجعه کودکان مبتلا به کرونا هرچند به صورت خفیف‌تر نسبت به بزرگسالان به مراکز درمانی این فرض که کودکان به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند کاملا رد شد.
 
علائم ابتلای کودکان به کووید ۱۹ با بزرگسالان تا حدودی متفاوت است و صرفا با داشتن مشکلات تنفسی و گوارشی خود را نشان نمی‌دهد، بلکه علائم دیگری دارد. کرونا در کودکان معمولا بدون علامت بوده است و به همین خاطر در ابتدای شیوع این ویروس برخی بر این باور بودند که کودکان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند. اما به مرور بروز این بیماری در کودکان به علائمی همراه شد.
 
در اکثر مواقع بیماری کرونا در کودکان خفیف است و به همین دلیل کودکان مبتلا به کووید ۱۹ اغلب دچار بی حالی، آبریزش بینی و تب خفیف هستند.
 
همچنین باید توجه داشت که هرچه شدت بیماری کرونا در بدن کودک بیشتر شود علائم بیشتر و شدید تری خواهد داشت و ممکن است که کودک علائمی مثل دل درد، بدن درد و اسهال داشته باشد. اما در شرایط خیلی شدید، کودک دچار تب بالا و سرفه‌های خشکی می‌شود که در نهایت کاهش سطح هوشیاری را در کودکان خواهیم داشت. در چنین شرایطی کودک باید تحت مراقبت‌های ویژه باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار