مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم از مهرماه عملیاتی شود. یکی از مطالبات جدی بازنشستگان بود که در یک قالب مشخص حقوق بازنشستگان و شاغلین متناسب شود. دولت هم و غم جدی در این زمینه داشت که آن را حل کند.

خبر خوش برای بازنشستگان/اجرای همسان سازی حقوق از مهرماه و آغاز خرید قسطی بازنشستگان
به گزارش گلستان ۲۴؛ اکبر افتخاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۴ شرکت صندوق بازنشستگی در مسیر ورود به بازار سرمایه هستند گفت: پیگیری های هفتگی انجام می‌دهیم، برخی شرکت ها آمادگی ورود به بورس را نداشتند و نیاز به اصلاح ساختار مالی دارند و باید میزان تولید و فروش و اطلاعات آنها شفاف شود تا سازمان بورس با حضور آنها در بازار سرمایه موافقت کند.
 
وی افزود: این مسیر را پیگیری کردیم و خوشبختانه در اردیبهشت ماه پگاه گیلان و صندوق ETF خودمان نیز هفته قبل در بورس عرضه شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد.
 
وام بازنشستگان برای خرید سهام  صندوق ETF
افتخاری با بیان اینکه ابتدا زمینه دریافت سهام برای بازنشستگان خودمان را فراهم کردیم و ۹۶ هزار و ۵۰۰ بازنشسته ثبت نام کردند و وام با اقساط یکساله برای خرید سهام صندوق ETF به آنها اعطا شد. از ابتدا هم سهام در اختیارشان خواهد بود.
 
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: قرار بر این است که در هر عرضه اولیه، ابتدا خود بازنشستگان سهیم باشند و حتی در عرضه دارایی یکم دولت با اینکه عرضه کننده نبودیم، سهمی را گرفتیم و حدود ۸۵ هزار نفر از بازنشستگان ثبت نام کردند و وام یک میلیون تومانی برای خرید سهام در اختیارشان قرار گرفت.
 
بازنشستگان سهام دار می شوند
وی با بیان اینکه در عرضه های آتی هم اولویت اول این است که بازنشستگان سهام دار شوند گفت: اصلاحات اقتصادی معطوف به بورسی شدن شرکت ها نیست. در شرکت های تابعه اصلاح ساختاری جدی را آغاز کردیم. شرکت های کاغذی را تعطیل کردیم، یک سری شرکت ها که کار موازی انجام می دادند و یا زیان ده بودند در حال ادغام هستند و یک اصلاح ساختار جدی در حوزه اقتصادی در حال انجام است تا بتوانیم منافع بیشتری برای بازنشستگان تولید کنیم.
 
آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان
افتخاری به پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امیدواریم از مهرماه عملیاتی شود. یکی از مطالبات جدی بازنشستگان بود که در یک قالب مشخص حقوق بازنشستگان و شاغلین متناسب شود. دولت هم و غم جدی در این زمینه داشت که آن را حل کند.
 
تلاش برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان
 
وی افزود: طرح های رفاهی با منظور افزایش قدرت خرید بازنشستگان در حال اجراست و این طرح ها تا آخر سال ادامه خواهد داشت. طی یکی دو هفته‌ آتی طرح خرید قسطی کالای خانگی را نهایی می‌کنیم که بازنشستگان بتوانند با اقساط ۵ساله کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند. سبدی را طراحی می کنیم که برای جهیزیه فرزندانشان سبدی مناسب باشد و بتوانند آن را هم قسطی خریداری کنند.
 
به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح های رفاهی تقسیطی و تخفیفی ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اینکه هفته گذشته با وزارت ارشاد و بنیاد رودکی تفاهم نامه ای را برای استفاده از فضاهای هنری امضا کردیم گفت: علاوه بر این از حضور هنرمندان برای کارهای جنبی در خانه های امید استفاده می کنیم که برنامه های هنری مختلفی را در بر می گیرد.
سلامت و توانمندسازی مجدد بازنشستگان از مباحث جدی است که دنبال می شود.منبع/ایسنا 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار