افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های هفته دولت گلستان، سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به گرگان، فراهم‌شدن امکان پلاسماگیری در گنبدکاووس، بازگشت ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه یک موسسه مالی به سیستم بانکی و آغاز رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن پس از ۶ ماه وقفه از جمله رویدادهای خبری گلستان در هفته پایانی مرداد بود

رویدادهای خبری گلستان در هفته پایانی مرداد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، استاندار گلستان دیروز جمعه و در سومین روز از برگزاری آزمون سراسری با حضور در یکی از شعب امتحانی شهرستان آق قلا از روند برگزاری کنکور در رشته تجربی در سال ۹۹ دیدن کرد.

**

رقابت‌های اسبدوانی تابستانه بندرترکمن پس از ۶ ماه وقفه بخاطر کرونا دیروز جمعه بدون حضور تماشاگر و با رعایت پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در مجموعه سوارکاری این شهرستان واقع در غرب استان گلستان برگزار شد.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع ملی برای تکمیل بخشی از مدارس خیرساز این استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۶۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به این بخش اختصاص یابد.

**

استاندار گلستان در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی هفته دولت گفت که بخش عمده مشکل ساخت و راه‌اندازی طرح بزرگ پتروشیمی گلستان پس از ۱۵ سال و با همکاری ادارات و نهادهای اطلاعات، دادگستری و سپاه برطرف شده و عملیات اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود.

هادی حق شناس از افزایش ۱۰۰ درصدی پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زای هفته دولت امسال گلستان در مقایسه با سال قبل خبر داد و گفت که اعتبار پروژه‌های امسال افزون بر ۴۵ هزار میلیارد ریال است.

**

مدیر پایگاه انتقال خون گنبدکاووس از فراهم شدن امکان پلاسماگیری از بیماران بهبود یافته کرونا در شرق گلستان خبر داد و گفت: بیماران کرونایی ۲۸ روز پس از بهبودی با داشتن جواب آزمایش "آنتی‌بادی" کووید ۱۹ می‌توانند با مراجعه به این پایگاه نسبت به اهدای خون و پلاسمای خود اقدام کنند.

فاطمه محمدی اظهار داشت: پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونا که آنتی بادی خون آنها بالا باشد، قابل اهدا به دیگر بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی است. 

**

دکتر هادی حق شناس با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ضمن دیدار با مدیرعامل ایرنا از بخش های مختلف رسانه رسمی کشور دیدن کرد.

**

رییس پارک علم و فناوری گلستان گفت :که این استان در توسعه کمی و بویژه کیفی شرکت های دانش بنیان و ساخت اپلیکیشن (نرم افزار یا کارافزار) رشد قابل قبولی را طی سالهای اخیر داشته است.

مهدی غفاری گفت: گلستان به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان رتبه بیستم کشور دارد اما از نظر فعالیت در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا متناسب با واحدهای تولیدی جزو ۶ پارک برتر ایران است.

**

رییس اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت : یک مرزنشین گلستانی با حضور در اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان یک قطعه پرنده مصدوم از نوع کاکایی خزری را برای تیمار و درمان تحویل محیط‌بانان داد.

**

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت که پرداخت یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح زهکشی زمین‌های کشاورزی و شوره زار شمال استان به خزانه ابلاغ شد.

قدرت الله عابدی اظهار داشت: این اعتبار ره‌آورد سفر دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان و شرکت در کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی زهکشی ۵۰ هزار هکتار زمین‌های شمالی استان در ۲۱ بهمن پارسال است

**

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال از سرمایه یک موسسه مالی با هوشیاری و تدبیر مجموعه قضایی استان به سیستم بانکی برگشت.

هادی هاشمیان اظهار داشت: پرونده متهمان این موسسه که در گلستان و سمنان به اقدامات مجرمانه دست زدند در مراحل نهایی شدن است و به زودی کیفرخواست آن در دادسرای گرگان صادر می شود.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تهیه بانک اطلاعات از ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری دستگاه‌های اجرایی برای استفاده بهینه از این امکانات و کم شدن فشار بر روی یک دستگاه در زمان بروز حوادث ضروری است.

**

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ایجاد هزار و ۸۵ فرصت شغلی جذب شد.

حجت‌الله خلیل‌زاده اظهار داشت: برای جذب این میزان سرمایه گذاری، ۴۱ فقره قرارداد واگذاری زمین به مساحت ۲۳ هکتار با متقاضیان واجد شرایط بسته شده است.

**

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سفر یکروزه به گرگان با اشاره به سرانه استاندارد ۲۸ مترمربعی هر دانش‌آموز استثنایی گفت که در حال حاضر فضای اختصاص‌یافته به هر دانش‌آموز با نیازهای ویژه کشور ۱۰ مترمربع است و رفع کامل این کمبود به احداث ۲۱۰ مدرسه جدید احتیاج دارد.

سیدجواد حسینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیرین ساخت ۸۲ مدرسه استثنایی آغاز شده و قرار است تا پایان امسال این تعداد به ۱۵۰ مدرسه برسد.

**

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت: تولید یک میلیون نهال مرتعی برای کاشت در عرصه‌های منابع ملی و طبیعی که خطر بیابانی شدن آنها را تهدید می‌کند در این شهرستان مرزی آغاز شد.

فرشید رحمانی  افزود: این نهال‌ها پس طی مرحله سه ماهه رشد، به تدریج از اواسط پاییز امسال به ۲ هزار هکتار از مراتع مناطق شمالی گلستان و گنبدکاووس که خطر بیابانی شدن آنها را تهدید می‌کند، منتقل و تا اواسط فصل زمستان غرس می‌شوند.

**

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت که ۷۳۵ وکیل معرفی شده از سوی کانون وکلای این استان پارسال در ۶۲۰ پرونده کیفری به‌صورت رایگان از حقوق شهروندان دفاع کردند.

رضا سلیمانی همچنین به ارایه خدمات مشاوره رایگان در کانون وکلای گلستان اشاره کرد و گفت: علاوه بر دفاع رایگان از حقوق متهمان دارای بضاعت مالی اندک، پارسال هزار و ۶۶۶ مورد مشاوره حقوقی رایگان حضوری و تلفنی به اهالی استان ارایه شد.

**

مدیرکل شیلات گلستان گفت که در هفت سال اخیر بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های آبزی‌پروری و شیلات از جمله ایجاد زیرساخت‌های مزارع ۱۰ هزار هکتاری میگو در گلستان انجام شد.

**

استاندار گلستان در بازدید از محل احداث جاده دسترسی و آماده‌سازی کمپ و محوطه چاه نفت گمیشان در شمال غربی این استان گفت که حفر چاه‌های اکتشافی تا رسیدن به مخازن نفتی در این منطقه ادامه خواهد یافت.

**

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش گفت که حضور بی‌رویه مردم با خودرو در مناطق جنگلی این شهرستان و پارک ملی گلستان سبب از بین رفتن بافت اسفنجی خاک عرصه‌های جنگلی و سفت شدن آن و در نتیجه تغذیه نشدن ریشه درختان و در نهایت شکنندگی آنها با کمترین وزش باد یا توفان شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار