دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد.

خطرات مرگبار مصرف برنج

به گزارش گلستان ۲۴؛ بر طبق تحقیقات دانشمندان انگلیسی، مقادیر زیاد برنج در رژیم غذایی می‌تواند برای انسان کشنده باشد.  بر اساس یک مطالعه جدید که نتایج آن در مجله علمی " Science Direct" منتشر شده، مشخص شده است که پیشرفت بیماری‌های قلبی - عروقی با استفاده از غلات و حبوبات محبوب مرتبط هستند.

اگر برنج به ندرت در سفره غذایی شما ظاهر می‌شود، دلیلی برای نگرانی ندارید. با این حال، افرادی که نمی‌توانند زندگی خود را بدون این محصول تصور کنند و به طور مرتب از آن استفاده می‌کنند، در معرض خطر بزرگی قرار دارند.

خطرات مرگبار مصرف برنج!
آنطور که متخصصان دریافتند، برنج حاوی مقادیر کمی آرسنیک است که در بدن رسوب می‌کند. مقدار کمی از این ماده برای انسان تهدیدی ایجاد نمی‌کند، با این وجود سم کافی می‌تواند در بدن دوستداران برنج جمع گردیده و باعث مسمومیت شود.


دانشمندان معتقدند آرسنیکی که در مدت طولانی در بدن انسان ذخیره می‌شود، سالانه هزاران نفر را مسموم می‌کند. با این حال، این بدان معنی نیست که علت مرگ این افراد میزان بالای آرسنیک در بدن باشد. اما به صورت کلی، وجود این عنصر در بدن باعث بیماری‌های سیستم قلبی عروقی و آنکولوژی می‌شود.

دانشمندان دانشگاه منچستر و دانشگاه سالفورد پس از انجام تحقیق مشترک در مورد خطرات برنج و حاصل شدن نتایج، بیانیه را توسط پروفسور "دوید پولیا" منتشر نمودند:

تحقیقات نشان می‌دهد که ۲۵ ٪ از مصرف کنندگان برنج در انگلیس و ولز به دلیل آرسنیک غیر آلی موجود در خاک در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند. در مقام مقایسه، در میان افرادی که اغلب برنج می‌خورند، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری‌ها بیشتر از افرادی است که برنج را در حد اعتدال و در مقادیر کمی مصرف می‌کنند.

منبع: اسپوتنیک

 

ارسال نظر

آخرین اخبار