سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: تنها دو درصد از افرادی که از ویروس کرونا بهبود یافته اند مراجعه کرده و پلاسما اهدا کرده اند.

چند درصد کرونایی‌ها پلاسما اهدا کردند؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با شبکه خبر درخصوص نذر اهدای خون گفت: ایام سوگواری اباعبدالله را خدمت همه تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون افزایش پیدا می کند اما توصیه می کنیم امسال مردم نذر خون را موکول به عاشورا و تاسوعا نکنند و همین روزها اگر قصد اهدای خون دارند به مراکز مراجعه کنند.

حاجی بیگی افزود: روز گذشته در وزارت بهداشت با اهدای خون برخی از همکاران نذر خون آغاز شد و تا اربعین حسینی برقرار خواهد بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: نوبت دهی به صورت اینترنتی انجام می شود و تا امروز از ابتدای سال حدود 1 میلیون نفر به مراکز مراجعه کرده اند که از این میزان حدود 770 هزار واحد خون اهدا شده است.

وی ادامه داد: در میان اهدا کنندگان خون شهروندان استانهای تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را داشته اند.

حاجی بیگی گفت: البته 4 درصد کاهش اهدای خون را شاهدیم اما از مردم می خواهیم که به مراکز بیایند برای اهدای خون و مراکز ما استریل شده و مردم ترسی از بیمار شدن نداشته باشند.

وی درخصوص اهدای پلاسمای خون هم گفت: عزیزانی که کرونا گرفتند و بهبود یافتند و 28 روز از بهبودی گذشته می توانند به مراکز 25 گانه انتقال خون مراجعه کنند و هیچ ترسی نداشته باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون افزود: افراد بهبود یافته انسانهای مهمی هستند زیرا پادتنی دارند که می تواند به افراد نیازمند کمک کنند.

حاجی بیگی گفت: از مجموع 7323 نفر نزدیک 6 هزار واحد پلاسما اخذ شده است که تقریبا آمارش 2 درصد بهبود یافته ها است و امیدواریم افراد بهبود یافته به شکرانه سلامتی بیایند و پلاسما اهدا کنند.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار