الگوی رفتاری امام سجاد و مشی سیاسی ایشان بهترین الگوی برای اصحاب فرهنگ اسن تا در میدان جنگ نرم علیه همه کفر مبارزه کنند.

«امام سجاد» بهترین الگو برای حضور در میدان جنگ نرم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به‌راستی چه پیوندی میان کربلای 61 هجری و کربلای قرن 14 هجری وجود دارد؟ اگر همه آنچه از کربلای حسین (ع) باقی مانده ضجه و گریه و نوحه و زاری است، چگونه این‌همه حماسه در جنگ تحمیلی به نام سیدالشهدا تجلی می‌یابد؟ اگر پیامبر اکرم (ص) فرمودند از خون حسین حرارتی در دل‌های مؤمنان است که هرگز سرد نمی‌شود، منظور فقط داغ آن مصیبت عظمی نیست. بلکه جوشش و شوری حرکت آفرین است که دل‌های مؤمنان را به تکاپو وامی‌دارد تا علیه جبهه کفر علم قیام بردارند.

آزادگی و ظلم‌ستیزی و درک بصیرت در کنار شجاعت و ثبات قدم در دین شرط حسینی بودن و حسینی ماندن است. امام حسین (ع) در آزمون خود سربلند بیرون آمد و به بالاترین جایی رسید که کمتر انسانی می‌تواند برسد مگر اهل بیت حضرت ختمی‌مرتبت. در ادامه راه سیدالشهدا مسیری دشوارتر قرار دارد که امام سجاد (ع) پیشوای این راه و حضرت زینب (س) طلایه‌دار آن است.

اگر اقدامات آن دو بزرگوار نبود که در جنگ فرهنگی دشمن را به زانو درآورند بدون شک قیام امام حسین (ع) با شکست مواجه می‌شد. امام سجاد (ع) 35 سال در این جبهه جان‌فرسا ایستادند و با سلاح اشک و دعا که درک آن حقیقتاً ثقیل و دشوار است علیه سلسله اموی جهاد کردند و در آخر به شهادت رسیدند.

اگر بخواهیم در مقام قیاس برآییم شیعیان سیدالشهدا در هشت سال جنگ تحمیلی به وظیفه ایمانی خود عمل کردند و با نثار جان خود قدم در راه امام شهید خود گذاشتند. حالا باید دید در چهلمین سال آغاز دفاع مقدس شیعیان امام سجاد (ع) تا چه میزان قدم در راه امام شهید خود گذاشتند و تا چه میزان از شهدا گفتند.

الگوی رفتاری امام سجاد (ع) و مشی سیاسی آن حضرت بزرگ‌ترین و بهترین الگوی برای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است تا در میدان جنگ نرم علیه همه کفر مبارزه کنند. ماندن در این میدان البته سخت و دشوار است اما امر محالی نیست، آثار ماندگار سید مرتضی آوینی گواه این مدعاست که می‌توان در جنگ نرم علیه دشمنان نظام اسلامی پیروز شد و سربلند بیرون آمد. شهید آوینی نه نگاه به بیرون داشت و نه مرعوب سینمای پر از فریب و تزویر غرب شد. این شهید بزرگوار با طرح فرمی کاملاً مستقل ـ به لحاظ اندیشه و اسلوب ـ توانست سینمایی بومی پدید آورد که نه‌تنها برای مخاطب ایرانی که برای مخاطب جهانی قابل فهم و درک باشد.

مدام در نوشتارهای خود از ارزش‌های دفاع مقدس و عملکرد رزمندگان گفتیم و شنیدیم اما کمتر و کمتر از نشر ارزش‌های دفاع مقدس و عملکرد خود گفته‌ایم. چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس فرصت مغتنمی است برای همه ما تا بدانیم چقدر و تا چه میزان در نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفق بودیم.

منبع: دفاع پرس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار