مستقرنشدن برخی ادارات در گالیکش که یک دهه از ارتقای آن به شهرستان می‌گذرد، سبب شده تا ساکنان این شهر برای دریافت خدمات اداری مجبور به صرف وقت و هزینه مضاعف برای حضور در شهرستان مینودشت در ۱۰ کیلومتری محل سکونت خود باشند.

استقرار ادارات؛ مطالبه مردم گالیکش از مسوولان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مردم گالیکش امیدوار بودند با ارتقا به شهرستان شاهد استقرار کامل ادارات و نهادها بویژه دستگاه‌های خدماتی باشند اما هنوز ۱۳ اداره دولتی خدمات خود را به مردم گالیکش از مینودشت انجام می دهند.

 یک شهروند گالیکشی در این خصوص به ایرنا گفت: استقرار نیافتن برخی ادارات و سازمان‌ها مانند تامین اجتماعی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده و شعبه اقماری این اداره در گالیکش بجز تعویض دفترچه خدمات دیگری ارائه نمی‌دهد و بیمه شدگان برای سایر امور باید به ساختمان اصلی آن در مینودشت مراجعه کنند.

اصغر خسروی مدعی شد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی گالیکش با مینودشت برابری می‌کند اما شعبه اقماری تامین اجتماعی در گالیکش با دو کارمند خدمات محدودی به مردم ارائه می‌کند.

مجید خانی‌پور از دیگر اهالی گالیکش هم که برای انجام امور مربوط به مسکن روستایی خود مجبور به تردد مداوم تا مینودشت است، بیان کرد: با توجه به اینکه جاده اصلی تهران - مشهد از مسیر مینودشت و گالیکش عبور می‌کند، شهروندان نگران وقوع حوادث در این مسیر هستند.

درهمین پیوند فرماندار گالیکش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، برضرورت استقرار کامل ادارات و نهادها دراین شهرستان تاکید کرد و گفت: با وجود گذشت یک دهه از شهرستان شدن گالیکش هنوز ۱۳ اداره شامل "راه و شهرسازی، اطلاعات، اوقاف و امور خیریه، امور آب، حفاظت محیط زیست، تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، تعزیرات حکومتی، تعاون روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صندوق کار آفرینی امید و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی" دراین شهرستان استقرار نیافته‌اند و مردم مجبورند برای انجام امور اداری خود به مینودشت مراجعه کنند.

علی‌اصغر میرزایی افزود: با توجه به موقعیت کوهستانی گالیکش و سکونت بیشتر جمعیت آن درمناطق روستایی و نیز خطرات تردد جاده‌ای در این شهرستان، پیگیر استقرار کامل ادارات با اولویت "بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی و هلال احمر" در گالیکش هستیم و مکاتبات زیادی با مدیران مربوطه برای تحقق این خواسته مردم در حال انجام است.

شهرستان گالیکش حدود ۶۴ هزار نفر جمعیت مشکل از اقوام و مذاهب گوناگون دارد که ۵۵ درصد آن در ۶۳ روستا زندگی می کنند و اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

گالیکش با برخورداری از مزیت گردشگری و وجود جنگل و آبشارهای فراوان، پارک ملی گلستان را نیز در حوزه خود دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار