مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: ۳۰ کشتی نهاده های دامی با ارزشی بالغ بر معادل ۴۵۰ میلیون یورو با وزن یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن وارد کشور شد که این کشتی ها اکنون در وضعیت تخلیه، حمل و بارگیری است.

خبر خوش برای دامداران و مرغداران

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا طلایی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در پاسخ به سوالی درباره دلایل گرانی نهاده های دامی در کشور اظهار کرد: به مدت ۴ تا ۵ ماه روند تأمین ارز واردت نهاده های دامی با مشکل مواجه بود که منجر به ایجاد اختلالاتی در روند واردات این محصولات شد.

وی افزود: بر این اساس جلسات هفتگی با بانک مرکزی، وزارت صمت و حتی معاون اول رئیس جمهور برگزار شد تا مشکل اختصاص ارز مورد نیاز واردات نهاده های دامی مرتفع شود.

​وی افزود: با توجه به اینکه در ماه های گذشته به دلیل مشکلات تأمین ارز ترخیص نهاد های دامی با موانعی رو به رو بود شرکت پشتیبانی امور دام از دو ماه پیش وارد بازار شد تا این نیاز را از محل ذخایر استراتژیک واردات تأمین کند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: بر این اساس این شرکت محموله ای به اندازه ۳۰ کشتی نهاده های دامی با ارزشی بالغ بر معادل ۴۵۰ میلیون یورو با وزن یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شامل ۷۵۰ هزار تن کنجاله سویا، ۱۵۰ هزار تن جو و مابقی ذرت خریداری کرد.

وی تصریح کرد: این محموله ها از سه بندر عباس، امام خمینی و چابهار انجام می شود که عملیات تخلیه آن از امروز به طور هم زمان از بنادر امام خمینی و چابهار انجام می شود.

طلایی اظهار داشت: در حال حاضر روزانه ۷ هزار تن نهاده دامی در بنادر کشور تخلیه می شود که این رقم از هفته آینده به ۱۲ هزار تن خواهد رسید.

وی اظهار امیدواری که با واردات این حجم از نهاده های دامی و ادامه تخصیص ارز توسط بانک مرکزی بازار این محصولات ۲ تا ۳ ماه آینده به تعادل برسد، یاد آور شد که این نهاده های دامی از کشور برزیل، آرژانتین و هند به کشورمان وارد می شود و هندوستان نیز به جمع کشور های صادر کننده این محصولات به کشورمان پیوسته است.

وی ادامه داد: با این خرید انجام شده نیاز کشور به کنجاله سویا که کمبود هایی در این محصول وجود داشت تا پایان مهر ماه برطرف شده است.

 
منبع: تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار