انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» این کتاب را جزو پرمخاطب‌ترین آثار دفاع مقدس در چند روز گذشته قرار داده است.

تقریظ رهبر انقلاب «مربع‌های قرمز» را پرفروش کرد/ استقبال از نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس با حضور انتشارات سوره مهر، انتشارات روایت فتح، انتشارات 27 بعثت و نشر شهید کاظمی از روز گذشته همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد. در کنار این چهار ناشر، آثاری از دیگر ناشران نیز در بخش جنبی نمایشگاه عرضه شده است.

طی دو روز از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطره‌ها»، استقبال از آن خوب ارزیابی شده است. در این میان برخی از آثار بیشترین اقبال را میان مخاطبان داشته‌اند که از جمله این موارد می‌توان به کتاب «مربع‌های قرمز» اشاره کرد که در صدر فهرست پرفروش‌ها قرار دارد.

کتاب «مربع‌های قرمز» خاطرات حاج حسین یکتا است که از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است. این اثر که به قلم زینب عرفانیان نوشته شده، خاطرات راوی از دوران کودکی تا پایان دفاع مقدس را روایت می‌کند. یکتا در مقدمه این کتاب درباره چرایی نگارش آن می‌نویسد:
پنج سال می‌شد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. مخصوصاً وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله) مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصمم‌تر شدم. هر چه از رشادت همرزمانم و غربت و مظلومیتشان می‌دانستم، در روایتگری‌هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه‌ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ. سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است. ...

چندی پیش تقریظ مقام معظم رهبری بر این اثر رونمایی شد. ایشان درباره این اثر فرموده‌اند: بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است. ردپای چانه‌گرمی‌های آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است. ظرافت‌های برخاسته از ذوق و قریحه‌ لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، می‌تواند از نویسنده‌ خوش قلم و چیره‌دست کتاب باشد و می‌تواند هم دُرافشانی‌های راوی باشد. نقطه‌ برجسته‌ کتاب، یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقاً بسیار خوب تصویر شده است. ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود. آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع می‌شناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهراً چند روز پیش رونمائی شده است. برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماماً مطالعه شد.

«دختر شینا» به قلم بهناز ضرابی‌زاده، «یک محسن عزیز» نوشته فائضه غفارحدادی، «وقتی مهتاب گم شد» از حمید حسام و «زندان الرشید» به قلم محمدمهدی بهداروند از دیگر آثار پرفروش این نمایشگاه عنوان شده است.

نمایشگاه مجازی کتاب دفاع مقدس تا اربعین حسینی میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است. در این نمایشگاه حدود هزار عنوان کتاب در گونه‌های مختلف خاطره و تاریخ شفاهی، داستان و ... در دو قالب مکتوب و الکترونیک عرضه شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار