قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته آمادگی تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربر شخصی به دوگانه سوز وجود دارد و برای این کار فقط یک سوم هزینه از افراد دریافت می‌شود.

خبر خوب برای مسافربر‌های شخصی

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمید قاسمی ده چشمه با بیان اینکه تبدیل خودرو‌های عمومی وانت بار و تاکسی به دوگانه سوز طبق مصوبه هیات دولت به صورت رایگان صورت می‌گیرد، اظهار کرد: برای سایر خودرو‌ها که مسافربر شخصی هستند و وزارت کشور این خودرو‌ها را به عنوان مسافر برشخصی تعریف می‌کند، برنامه‌هایی را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: وزارت کشور برای این موضوع مولفه‌هایی را درنظر گرفته که سرویس مدارس و تاکسی‌های اینترنتی می‌تواند جزئی از این طرح باشند. البته این موضوع شامل حال تمام مسافر بر‌های شخصی نمی‌شود و تنها خودرو‌های پرمصرفی که در این حوزه فعال هستند مشمول خواهند شد.

قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه خودرو‌های مسافربر شخصی کم مصرف و دوره‌ای شامل حال این طرح نمی‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر این برخی خودرو‌های شخصی نیز در تهران فعال هستند که مجوز تاکسی را دریافت کردند که تعداد آن‌ها حدود ۳۷ هزار دستگاه می‌شود و لیست این خودرو‌ها مشخص است.

قاسمی با بیان اینکه سامانه شرکت پالایش و پخش باید به سامانه وزارت کشور وصل شود و بدین ترتیب پس از ثبت نام متقاضی مشخص می‌شود که فرد متقاضی شرایط دریافت این طرح را دارد یا خیر، گفت: پس از گذر از مرحله تایید فرد می‌بایست مبلع سه میلیون تومان را پرداخت کند و در نوبت تبدیل قرار گیرد.

وی در باره جزییات پرداخت تبدیل خودرو‌های مسافر بر شخصی، اظهار کرد: حدود ۹ میلیون تومان توسط دولت و سه میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت می‌شود و این طرح برای ۲۰۰ هزار خودرو در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی همچنین در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: سامانه شرکت پالایش و پخش آماده است و اکنون منتظر آماده شدن سامانه وزارت کشور هستیم و پیش بینی می‌شود که تا دو هفته آینده این طرح وارد مرحله اجرایی شود.

بر اساس مصوبه شورای اقتصاد قرار شده که یک میلیون و ۴۶۰ هزار خودروی عمومی به سی ان جی تبدیل شوند که این طرح اکنون در حال اجرا است و طبق اعلام مسوولان ۱۳۶ هزار و ۷۰۰ خودرو در سایت gcr.niopdc.ir ثبت نام کرده اند که از این میان ۵۱ هزار و ۶۰۰ خودرو مشمول این طرح شده و ۲۳ هزار تبدیل صورت گرفته است و ۲۲ هزار خودرو در نوبت قرار گرفته اند و در صف تبدیل قرار دارند.

همچنین استارت تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو مسافربرشخصی نیز با کمک هزینه دولت به دوگانه سوز زده شده است.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار