سازمان هواشناسی از بارش برف و باران طی امروز تا یکشنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: دمای هوا در سواحل شمالی ۴ تا ۶ درجه کاهش می یاد.

هواشناسی ایران ۹۹/۷/۱۶| بارش باران و برف تا اکثر مناطق کشور تا یکشنبه آینده/دمای شمال ۶ درجه کاهش می یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، بر اساس نقشه های هم دیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران، زنجان، مرکزی، همدان و کردستان بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد و در استان های قم، ارتفاعات غرب اصفهان و کرمان بارش پراکنده و ورزش باد شدید پیش بینی شده است.

فردا در سواحل دریای خزر ، گلستان، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان ، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، قم، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور بارش باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعد و برق روی می دهد.

شنبه و یکشنبه هفته آینده، برای جنوب شرق و شرق کشور باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی شده و در اکثر مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف حاکم خواهد بود.

ضمن اینکه طی روزهای شنبه و یکشنبه در ارتفاعات البرز و زاگرس شمالی بارش برف پیش بینی شده است.

طی روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در سواحل شمالی، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کاهش 4 تا 6 در جه ای دما و در شمال غرب افزایش دما و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در جنوب شرق کاهش 4 تا 6 درجه ای دما پیش بینی می شود.

همچنین پنجشنبه و روز جمعه دریای خزر و بعدازظهر پنجشنبه تا اواسط روز شنبه خلیج فارس مواجه و متلاطم پیش بینی شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار