رئیس سی وششمین همایش رادیولوژی گفت: انجام سی تی اسکن برای همه مردم و بیماران در شرایط کرونایی ضرورتی ندارد.

انجام سی تی اسکن در شرایط کرونایی ضروری است ؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، مسعود پزشکی راد روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در شرایط کرونایی با توجه به اوج همه گیری این بیماری بسیاری از مردم از ترس ابتلا به کرونا درخواست انجام سی تی اسکن ریه دارند در حالیکه ضرورتی به این کار نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن انجام سی تی اسکن، این دستگاه ۵۰ تا ۱۰۰ برابر از رادیوگرافی اشعه ایجاد می کند که برای سیستم بدن خطرناک است.

پزشکی راد تصریح کرد: به همین دلیل به مردم توصیه می کنیم اصراری به انجام سی تی اسکن ریه نداشته باشند باید از این دستگاه به جا استفاده شود.

وی تصریح کرد: سی تی اسکن ریه نباید به عنوان غربالگری کرونا مدنظر قرار گیرد استفاده از این دستگاه باید با تجویز و تشخیص پزشک انجام شود.

این رادیولوژیست اظهار داشت: هر روش تصویربرداری باید در جایگاه صحیح انجام شود.

وی با اشاره به برگزاری سی و ششمین همایش رادیولوژی گفت: این همایش از ۱۳ تا ۱۶ آبان ماه به علت همه گیری کرونا بصورت مجازی برگزار می شود.

پزشکی راد افزود: حدود ۸۰ مقاله سخنرانی توسط پزشکان داخلی و خارجی و ۹۰ مقاله علمی بصورت مجازی ارائه می شود.

وی ادامه داد: تصویربرداری در بیماری کرونا، زنان و زایمان، اطفال، بیماریهای سرو گردن از محورهای مورد بحث همایش است.

پزشکی راد تصریح کرد: از شهدای خدمت تصویربرداری که به علت کرونا جان خود را از دست دادند نیز تجلیل می شود.

مراکز رادیولوژی رو به ورشکستگی

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط تحریم در کشور بسیاری از مراکز رادیولوژی به دلیل هزینه بالای دستگاهها و ناتوانی در تهیه آنها رو به ورشکستگی هستند.

حسن هاشمی افزود: اکنون برخی مراکز رادیولوژی مراکز دانشگاهی به بخش خصوصی واگذار شده و آنها نیز توان اداره مراکز را به دلیل تحریم و هزینه های بالا ندارند.

هاشمی تاکید کرد: تعرفه های رادیولوژی واقعی نیست و مراکز نیز به سختی فعالیت می کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار