مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس پس از آنکه در نیمه اسفند پارسال و پس از ۱۴ هفته برگزاری این رخداد ورزشی به سبب شیوع بیماری کرونا نیمه تمام ماند با گذشت هشت ماه قرار است، تاخت اسب‌های "ترکمن، دوخون و تروبرد" با برگزاری سری جدید این مسابقات از فردا پنجشنبه ۱۵ آبان در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی دوباره آغاز ‌شود.

تاخت دوباره اسب‌ها در مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، برگزاری مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در مجموعه سوارکاری این شهرستان به شکل منظم برگزار می‌شد و هر هفته مشتاقان این ورزش از سراسر استان گلستان و بعضا از برخی نقاط کشور به تماشای این مسابقات می‌نشستند.

اما سری جدید مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس درسال جاری، به سبب همه‌گیری سراسری بیماری کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری و حفظ سلامت ورزشکاران، دست اندرکاران و تماشاگران قرار است همانند دو شهر "بندرترکمن و آق قلا" که پیش از این برگزار کننده مسابقات سوارکاری بودند، تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط کرونایی، بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: فصل جدید مسابقات سوارکاری کورس پاییزه از فردا پنجشنبه با شرکت ۶۵ راس اسب از نژاد "ترکمن، دوخون و تروبرد" در ۶ دور به مسافت هزار و هزار و ۲۰۰ متر در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز می‌شود.

بهروز نیازی افزود: به سبب شیوع کرونا و پیشگیری از این بیماری مسابقات اسبدوانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: هیات سوارکاری گنبدکاووس تا بهبود شرایط بیماری کرونا، برای تمامی عوامل برگزاری مسابقات کورس پاییزه این شهرستان، مالکان و مربیان و چابکسواران کارت شناسایی ویژه حضور در مسابقات صادر کرده و از ورود افراد بدون کارت، جلوگیری خواهد شد.

نیازی، جوایز پیش بینی شده هفته نخست مسابقات کورس پاییزه گنبدکاووس را در مجموع یک میلیارد و ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این جوایز به صاحبان اسب‌های اول تا سوم هر دور مسابقات، پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعلا مسابقات کورس پاییزه سوارکاری گنبدکاووس تا پایان مسابقات سوارکاری آق قلا، روز پنجشنبه هر هفته برنامه‌ریزی شده و پس از آن، روز جمعه نیز به آن اضافه خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار