مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه بارشی به استان و کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خبرداد.

ورود سامانه بارشی به گلستان/ بارش برف در ارتفاعات

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه بارشی که از روز گذشته (سه شنبه) وارد استان شده بارش های پراکنده در برخی از مناطق استان ایجاد کرد.

وی افزود: از بعدازظهر امروز (چهارشنبه) این بارش ها شکل منظم تری به خود گرفته و هرچند که بارش ها قابل ملاحظه نیست اما تا بعدازظهر پنج شنبه ادامه خواهد شد.

داداشی با بیان اینکه از اواخر ساعات شامگاه سه شنبه بارش برف در ارتفاعات را شاهد خواهیم بود، اضافه کرد: کاهش دما، پدیده مه، کاهش دید افقی و وزش باد از دیگر پیامدهای این سامانه است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: دمای حداقلی استان از فردا صبح تا روز سه شنبه کاهشی است.

اداره کل هواشناسی گلستان همچنین طی اطلاعیه ای به فعالان دریایی هشدار داد با توجه به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد، تمهیدات لازم را پیش بینی کنند.

بر اساس این اطلاعیه، وزش نسبتاً شدید باد تا ۵۵ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج تا دو متر، مواج و متلاطم شدن دریا مورد انتظار است.

هواشناسی دریایی به صیادان توصیه کرد: وضعیت دریا طی این مدت برای همه فعالیت‌های دریایی مناسب نیست بنابراین فعالان دریایی از هر گونه فعالیت دریایی خودداری کنند.

شرکت آب منطقه ای گلستان هم با توجه به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان به دلیل نفوذ سامانه پرفشار بارشی به استان اعلام کرد: با توجه به ماهیت بارش های فصلی و احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و افزایش نسبی سطح آب رودخانه ها، شرکت آب منطقه ای گلستان از هم استانی های و عموم مردم تقاضا دارد در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه ها، مسیل ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار