حجت الاسلام دیلم از راه اندازی اتاق اقشار در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور خبر داد.

اتاق اقشار در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور راه اندازی می شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام والمسلمین «نورعلی دیلم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان با اشاره به برنامه های اجرا شده مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در هفته وحدت، گفت: تنوع برنامه های هفته وحدت از سوی مرکز زیاد بود و در این هفته 40 عنوان برنامه در موضوعات مختلف اجرا شد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: موضوعات این برنامه ها شامل؛ توافقات برخی از اعراب، حاج قاسم، قدس، اهانت به پیامبر و کمپین های ایجاد شده من پیامبر را دوست دارم و غیره بوده است و سخنرانان این برنامه ها نیز به سمت برنامه های محتوایی و موضوع دار سوق داده شدند.

 

*راه اندازی دفاتر تقریب دانشگاه ها در دانشگاه های گلستان

وی از راه اندازی دفاتر تقریب دانشگاه ها در دانشگاه های گلستان خبر داد و گفت: این دفاتر با کمک دانشگاه هایی که آمادگی داشته باشند راه اندازی می شود.

 

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: قبل از راه اندازی این دفاتر، اتاق اقشار در مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور راه اندازی می شود.

 

وی افزود: برای راه اندازی این اتاق، 9 قشر در جامعه درنظر گرفته شده که پس از فعال شدن در شهرستان ها فعالیت خواهند کرد.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: در این اتاق از بزرگان شیعه و سنی و علاقمند هم استفاده خواهد شد.

 

وی، اهداف راه اندازی این اتاق را جا افتادن موضوع فرهنگ وحدت برای همه اقشار، شناخت مردم به وحدت و فرق و مذاهب، استفاده از نخبگان اهل سنت، حمایت از اقشار مختلف و کارآفرین و استفاده و بهره مندی از آنان بیان کرد.

 

*تمامی مردم گلستان نیاز به شناخت وحدت و فرق و مذاهب دارند

حجت الاسلام دیلم گفت: تمامی مردم استان گلستان اعم از زن و مرد، اداری و غیراداری برای زندگی مسالمت آمیز نیاز به شناخت وحدت و فرق و مذاهب دارند.

 

وی تاکید کرد: مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور دفتر نمایندگی رهبری در استان است و باید سعی کنیم همه اقشار از اهل سنت تا دانشگاهیان و کارآفرینان را حمایت کنیم.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: دفتر امور اهل سنت مربوط به یک قشر نیست و همه اقشار می توانند با آن ارتباط داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه حدود 4 هزار امام جماعت، مدیر و مدرس زیر نظر مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور فعالیت دارند، گفت: تمامی این افراد در شهرها و روستاها صاحب نفوذ هستند و ادارات مختلف از جمله علوم پزشکی می تواند با انعقاد یک تفاهم نامه از این شبکه عظیم برای اطلاع رسانی مسائل به مردم استفاده کنند.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: ما چرا باید منتظر آسیب های مردم باشیم و بعدا برای درمان آن خرج کنیم بلکه باید از ابتدا از همان سرفصل برای آنها استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه وقتی اقشارمون را فعال کنیم. ادارات ما می توانند در این زمینه تعامل داشته باشند، گفت: با روسای دانشگاهی نشستیم. همه احساس می کنند مرکز دچار یک پویایی جدید شده است.

 

*برگزاری دوره های توانمندسازی و مهارت افزایی و شناختشان نسبت به جهان اسلام

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور افزود: امسال هم بحث آموزش هایمان را جدی می گیریم به خصوص دوره های توانمندسازی و مهارت افزایی و شناختشان نسبت به جهان اسلام.

 

وی ادامه داد: امسال برای همه اقشار جامعه از روحانیون و طلاب و اداریان و مدیران ادارات برنامه داریم.

 

حجت الاسلام دیلم تاکید کرد: هر کسی در استان گلستان زندگی می کند و با شیعه و سنی با هم  تعامل هستند نیاز به آشنایی با موضوع فرق و مذاهب و اقوام دارند و این شناخت باعث می شود زندگی مسالمت آمیز شود و امنیت ما پایدار شوند.

 

وی با اشاره به برنامه های مرکز تا پایان سال، گفت: برگزاری برنامه در دهه فجر، برنامه های فضای مجازی و قرآنی از برنامه های مرکز تا پایان سال است.

 

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه مهمترین برنامه ما تبیینی و شناختی است، افزود: هر چند در موضوع شناخت وحدت آفرینی را داریم اما طرح موضوع تاریخی در بدنه جامعه و تریبون عمومی به هیچ وجه به صلاح نیست.

 

*موضوعات تاریخی باید در جای خودش بحث شود

وی گفت: هر چیزی باید در جای خودش باشد، بحث علمی در حوزه علمیه و دانشگاه است و موضوعات تاریخی باید در جای خودش بحث شود.

 

حجت الاسلام دیلم افزود: اما صداوسیما، نمازجمعه و تریبوهای نماز جمعه و عمومی برای نظام است و تریبون های نماز جمعه باید موضوعات وحدت آفرینی و باید موضوعات همدلی و وحدت را مطرح کنند.

 

وی گفت: طرح موضوعات اختلافی را آفت می دانیم و به صلاح مملکت نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار