کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان:

بنی هاشم گفت: بیماران دیابتی بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و در صورت ابتلا به این ویروس علائم شدیدتری را تجربه می کنند.

​بیماران دیابتی بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش گلستان ۲۴؛ «سامیه بنی هاشم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: دیابت یکی از بیماری های مزمن و ناتوان کننده به شمار می رود و طی سال های اخیر شیوع بیشتری پیدا کرده است.

 

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: در سال 2019، 460 میلیون نفر در سطح دنیا به دیابت مبتلا بودند و پیش بینی می شود تا سال 2030، 16 میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شوند.

 

بنی هاشم با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به دیابت جان باختند، بیان کرد: با توجه به اهمیت این بیماری در سلامت انسان از سال 1991، 14 نوامبر را به عنوان روز جهانی دیابت نامگذاری کردند تا مردم را نسبت به تهدید بیماری دیابت و راه های پیشگیری از این بیماری آگاه کنند.

 

وی گفت: پرستارها نقش کلیدی در شناسایی و درمان این بیماری دارند و لذا شعار جهانی روز دیابت «پرستارها در دنیای دیابت تغییر ایجاد می کنند» در نظر گرفته شده است و اگر در این زمینه سرمایه گذاری شود پرستاران برای درمان و کنترل این بیماری می توانند نقش بیشتری ایفاء کنند.

 

کارشناس بیماری های غیرواگیر مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: نیمی از افرادی که در دنیا به دلیل ابتلا به بیماری کووید19 شدید در مراکز درمانی بستری شدند مبتلا به دیابت هستند لذا بیماران دیابتی بیش از پیش در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

 

بنی هاشم افزود: همه مردم به ویژه بیماران دیابتی برای تردد و رفت و آمد در اجتماع ضمن استفاده از ماسک باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و شستشوی مکرر دست ها را در نظر بگیرند، همچنین کنترل قند خون از دیگر نکاتی است که برای بیماران دیابتی حائز اهمیت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار