مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان یکی از معضلات استان را آبخوان‌خواری عنوان کرد و گفت: چاه‌های غیرمجاز شناسایی و مسدود می‌شوند.

برخورد جدی با آبخوان‌خواری در استان گلستان/ ۶۰ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدمحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 326 پرونده کیفری و حقوقی در شرکت آب منطقه‌ای و ادارات منابع آب شهرستان‌ها علیه آبخوان‌خواران و رودخانه‌خواران تشکیل شده است. 

وی گفت: 85 درصد از این پرونده‌هاعلیه اشخاص با موضوعات حفر و بهره‌برداری چاه‌های غیرمجاز، بهره‌برداری غیرمجاز از منابع آب سطحی و رودخانه‌خواری شامل تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها و برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تشکیل شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان افزود: در این مدت تعداد 60 حلقه چاه غیر مجاز دارای اجرای احکام قضایی، در سطح استان پُر و مسدود شده و بر این اساس از ادامه آبخوان‌خواری به میزان 890 هزار متر مکعب جلوگیری شده است.

وی توضیح داد که این تعداد چاه‌های غیر مجاز پس از شناسایی توسط گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب و ماموران ماده 30 قانون توزیع عادلانه، مدیریت‌ها و ادارات منابع آب شهرستان‌ها طبق مقررات به مراجع قضایی معرفی شده و پس از رسیدگی پرونده‌ها احکام انسداد آن‌ها صادر شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: هر گونه بهره‌برداری غیر مجاز از آب‌های زیرزمینی مصداق آبخوان‌خواری بوده و مطابق ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب، حفر چاه و یا بهره‌برداری از منابع آب بدون اخذ مجوز از وزات نیرو جرم محسوب می‌شود و متخلفان مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار