مدیرکل فرودگاه‌های گلستان گفت که با افتتاح سالن جدید و افزایش پارکینگ وسایل پرنده، ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان سه برابر خواهد شد.

ظرفیت جابجایی مسافر در فرودگاه گرگان سه برابر می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی متانت چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت سالانه جابجایی مسافر در این فرودگاه‌ ۷۰۰ هزار نفر است که با افتتاح طرح های جدید به ۲ میلیون و صد هزار نفر خواهد رسید.

پنجشنبه و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور چند طرح توسعه ای فرودگاه گرگان به بهره برداری خواهد رسید.

رییس جمهوری میهمان ویدئو کنفرانسی این مراسم است.

به گفته متانت، یکی از این پروژه‌ها ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان به مساحت هشت هزار و ۷۰۰ مترمربع است که برای ساخت آن ۲ هزار و ۴۳۷ میلیارد ریال هزینه شد.

وی افزود: همچنین ساختمان جدید پاویون (تشریفات) فرودگاه گرگان به مساحت هزار مترمربع و با صرف اعتبار ۴۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: ساختمان یگان حفاظت هواپیما به مساحت ۸۰۰ مترمربع با صرف ۱۵۸ میلیارد ریال اعتبار، پروژه توسعه پارکینگ وسایل پرنده فرودگاه گرگان به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و محوطه‌سازی پارکینگ فرودگاه به مساحت ۳۸ هزار متربع از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح پنجشنبه است.

متانت خاطرنشان کرد: پارکینگ کنونی وسایل پرنده فرودگاه گرگان گنجایش چهار فروند هواپیما را دارد که با اجرای طرح توسعه به ۶ فروند افزایش یافت.

فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان به طور متوسط در هفته شاهد بیش از ۶۸ پرواز خروج و ورود در مسیرهای مختلف هوایی از جمله زابل، زاهدان، چابهار، بندرعباس، کیش، قشم، عسلویه، اصفهان، مشهد و تهران است.

استان گلستان یک فرودگاه دیگر در شهرستان کلاله هم دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار