معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اقدام فوری وزارت صمت و بانک مرکزی برای ترخیص مواد اولیه، ماشین‌آلات و اجزاء قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی از گمرکات کشور گفت: به دنبال مصوبه اخیر ستاد اقتصادی دولت، ردیف‌های تعرفه مربوط به مواد اولیه، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و تجهیزات از سوی وزارت صمت به گمرک اعلام شد و روند ترخیص کالاهای معطل مانده در گمرک تسهیل شد.

خبر خوش برای تولید‌کنندگان لوازم خانگی

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهدی صادقی نیارکی در نشست مشترک با نمایندگانی از انجمن صنایع لوازم خانگی با بیان این مطلب تصریح کرد: تامین و تخصیص موثر ارز برای ترخیص مواد اولیه و ضروری واحدهای تولیدی در اولویت قرار گرفته است که با اجرای این سیاست روند تولید در بخش‌های مختلف صنعتی با دغدغه کمتری ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه از ساماندهی وضعیت عرضه و تقاضا ورق‌های فولادی که مهم‌ترین دغدغه تولیدکنندگان لوازم خانگی بود، خبرداد و گفت: با بررسی وضعیت متقاضیان دریافت ورق‌های فولادی و شناسایی واحدهای فعال دارای مجوز، اصلاح عرضه و تقاضای این محصولات با رویکرد شفاف‌سازی و تامین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت.

گفتنی است در این نشست اعضا انجمن صنایع لوازم خانگی نیز با اشاره به دغدغه‌های توسعه تولید لوازم خانگی، خواستار رفع مشکلات پیوستن به سامانه جامع تجارت و همچنین تسریع در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از گمرک شد.

 

 

همچنین اعضا این انجمن شفافیت در روند عرضه ورق‌های فلزی، با اولویت مصرف‌کننده واقعی را مورد تاکید قراردادند و خواستار اتخاذ تدابیری برای افزایش سقف اعتبارات مالی به صنایع کشور شدند.

 

 
منبع: شاتا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار