فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکان‌یابی ۲۰ دوربین جدید در صه های منبع طبیعی انجام شده و در صورت تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت، در مناطق با بیشترین احتمال آتش‌سوزی نصب می‌شود.

مکان‌یابی ۲۰ دوربین جدید انجام شده است/رخ داد ۱۹۹ فقره آتش سوزی در سالجاری

به گزارش گلستان 24، سرهنگ عیسی گلبینی اظهار کرد: سرهنگ عیسی گلبینی اظهار کرد: ۶ دوربین پایش تصویری سال ۱۳۹۹ در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان نصب شدکه با تکمیل تجهیزات آن از جمله تامین بستر اینترنت از سال گذشته سه مورد از این دوربین‌ها در عرب داغ کلاله، ریگ چشمه آزادشهر و درازنو کردکوی به مانیتورینگ متصل و پایش این مناطق به صورت لحظه‌ای در حال انجام است.

وی شعاع دید هر دوربین پایش تصویری را ۳۰ کیلومتر در شرایط استاندارد اعلام و بیان کرد: مکان‌یابی ۲۰ دوربین جدید انجام شده و در صورت تامین اعتبار برای ایجاد زیرساخت، در مناطق با بیشترین احتمال آتش‌سوزی نصب می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: وجود این دوربین‌ها در کنار استفاده از ظرفیت دیده‌بان‌های آموزش دیده که به طور عمده از میان همیاران طبیعت انتخاب می‌شود برای نظارت بر عرصه‌های طبیعی در فصل‌های تابستان و پاییز نقش مهمی در پیشگیری و مهار آتش‌سوزی‌ها دارد.

سرهنگ گلبینی با رضایت از فعالیت دیده‌بانان در مهار آتش سوزی‌ نقطه‌ای قبل از حضور ماموران یگان حفاظت، افزود: ۲۱ دیده‌بان جدید از اول آذرماه فعالیت خود را در عرصه‌های منابع طبیعی گلستان به مدت ۲ ماه آغاز کردند.

وی ادامه داد: با نصب دوربین‌های نظارتی، پایش تصویری عرصه‌های منابع طبیعی از طریق مرکز مانیتورینگ قابل انجام است که فرد مستقر در این مرکز به تنهایی نقش چندین دیده‌بان را ایفا می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به کاهش ۹۶ درصدی سطح آتش‌سوزی‌ امسال عرصه‌های منابع طبیعی در مقایسه با سال گذشته، گفت: حضور دیده‌بانان و بارندگی‌های به موقع از جمله عوامل بهبود شرایط استان برای پیشگیری و مقابله با آتش سوزی‌هاست.

سرهنگ گلبینی افزود: امسال ۱۹۹ فقره آتش سوزی در سطح ۲۴ هکتار رخ داد که در مقایسه با ۲۲۴ فقره آتش سوزی در سطح ۶۸۷ هکتار سال گذشته به ترتیب در تعداد و سطح درگیری ۱۱ و ۹۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: ادامه حضور دیده‌بانان در کنار آماده باش ماموران یگان حفاظت، نقش مهمی در کاهش بروز آتش سوزی‌ها در ماه‌های آینده به واسطه افزایش لاشه برگ‌های خشک در کف عرصه‌های جنگلی به ویژه در مناطق پایین دست داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار