در برخی اوقات کاربران گوشی شیائومی در زمان ارسال پیامک با پیغام "به دلیل قالب بندی شماره تلفن اشتباه می باشد پیامک ارسال نشد" مواجه خواهند شد و یا امکان ارسال پیامک انبوه را به کاربران خود ندارند. بنابراین برای حل این مشکل باید به تنطیمات پیامک شیائومی وارد شوید. در این مقاله مشکلات عمده پیامک گوشی شیائومی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که با تنظیمات گوشی شیائومی خود مشکل پیدا کردید مقاله زیر را از دست ندهید.

 

1

تنظیمات نوشتن پیام در شیائومی

 

  • گزارش دریافت پیامک یا دلیوری

گاهی اوقات پس از بروز رسانی بعضی گوشی ها تغییراتی در گوشی ایجاد می شود که برخی از ان ها مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد، مانند بعضی مدل های گوشی شیائومی که پس از بروز رسانی گزینه گزارش دریافت پیامک توسط مخاطب حذف شده باشد و شما قادر نخواهید بود که مطلع شوید گوشی مخاطب شما در هنگام ارسال پیامک روشن یا خاموش می باشد و...

تقریبا برای همه افرادی که پیامک ارسال می کنند علاقه مند هستند که بدانند پیامی که ارسال شده است توسط مخاطب دیده شده است و به طور کامل دریافت کرده است یا خیر که گاهی اوقات دریافت این اطلاعات ممکن است بسیار مهم باشد. همچنین اگر کسی هم شما را در بلک لیست خود قرار داده باشد می خواهید از ارسال پیام به آن مطمئن شوید که برای این کار روش هایی وجود دارد که ارسال پیامک به بلک لیست آموت این کار را به سادگی برای شما انجام می دهد.

در صورتی که با این مشکلات روبرو هستید و گزینه مورد نظر دربخش تنظیمات گوشی خود را پیدا نمی کنید ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

برای این کار کافی است قفل گوشی خود را باز کنید و به قسمت پیامک ها بروید، سمت راست صفحه و قسمت پایین آن گزینه مربعی شکلی را که در زمان بستن برنامه های باز شده انتخاب می کنید، برای مدت زمان کوتاهی لمس کنید که در این صورت گزینه هایی برای شما باز می شود که باید گزینه Delivery Statuse را غیر فعال کنید.

 

تنظیمات مرکز پیام در شیائومی

در ادامه مطلب به دو روش به شما آموزش می دهیم که چطور مرکز پیام گوشی اندروید خود را تغییر دهید.

هر اپراتور شماره مخصوص به خود را دارد که با وارد کردن آن شما می توانید پیامک ارسال یا دریافت کنید که در صورت استفاده نکردن از آن شما نمی توانید پیامکی ارسال و یا دریافت کنید.

شماره مرکز پیام های اپراتورهای موجود در ایران : همراه اول، ایرانسل و رایتل

شرکت ها مسیج سنترهای شماره های رسمی دارند که عبارتند از :

شماره مرکز پیام شرکت ایرانسل : 9891100500+

شماره مرکز پیام شرکت همراه اول :989350001400+

شماره مرکز پیام  شرکت رایتل :989200000920+

 

2

 

  • نکاتی که قبل از انجام تنظیمات پیامک متنی رعایت کنید :

ابتدا گوشی خود را ری استارت کنید و چنانچه اگر همچنان با مشکل روبرو هستید و نمی توانید پیامک ارسال کنید گزینه حالت پرواز یا Airplane mode را فعال کنید و  پس از چند دقیقه مجددا خاموش کنید. در اکثر موارد با این روش مشکل رفع خواهد شد و در صورتی که مشکل هنوز باقی مانده باشد، کش برنامه و گوشی را پاک کنید و در صورتی که برای دریافت و ارسال پیامک از برنامه شخص سومی استفاده می کنید برنامه را پاک و مجددا نصب کنید.

در صورتی که اگر پیامک شما برای مخاطب مورد نظر ارسال نمی شود باید  sms servise را فعال کنید. برای انجام این کار وارد بخش پیامک شوید، قسمت سه نقطه را انتخاب و سپس گزینه setting یا تنظیمات را انتخاب و گزینه تنظیمات بیشتر یا more setting و پس از آن پیام متنی یاtext message  وmessage center  را انتخاب کرده و شماره مسیج سنتر یکی از شرکت ها را وارد کرده و گزینهset  را انتخاب نمایید.

امکان دارد فعال سازی مرکز پیامک ایرانسل، همراه اول و رایتل شما به روش های دیگری انجام شود، بنابراین روش دیگری برای شما معرفی می کنیم. وارد بخش پیامک گوشی خود شوید 3 نقطه را انتخاب و گزینه تنظیمات پیشرفته یاAdvance settings  را انتخاب کنید سپس رویSms center number  شماره مسیج سنتر را وارد کنید و  saveیا تیک بالای صفحه را انتخاب و گوشی خود را ری استارت کنید.

دلیل عدم نمایش پیامک در گوشی شیائومی

 

3

 

یکی از دلایل عدم نمایش پیامک شیائومی به غیر فعال بودن اعلان یا نوتیفیکیشن بر می گردد و برای برطرف کردن این مسئله باید مراحل زیر را در قسمت تنطیمات پیامک گوشی شیائومی انجام دهید.

  • به بخش تنظیمات موبایل شیائومی خود وارد شوید
  • وارد بخش برنامه ( App ) شوید
  • گزینه مدیریت برنامه ها یا Manage App را انتخاب کرده
  • در این بخش تمامی نرم افزار های نصب شده در گوشی خود مشاهده می کنید که باید مسنجر پیامک های پیش فرض گوشی خود را پیدا کنید و انتخاب کنید.
  • در پایان گزینه اعلان پیامک های گوشی شیائومی را روشن کنید. در نتیجه مشکل شما رفع خواهد شد در این بخش تنظیمات دیگری نیز موجود است که می توانید ان را شخصی سازی کنید، مثلا در هنگام قفل بودن گوشی پیامک دریافتی به چه صورت نمایش داده شود که باید این تنظیمات را با توجه به سلیقه و نیاز خود تنظیم نمایید.

 

مشکل عدم ارسال پیامک در گوشی

 

4

در حقیقت مسئله عدم ارسال پیامک در گوشی های شیائومی یا سایر برند ها به دلایل مختلف بر می گردد که به مهم ترین این مسائل می پردازیم.

  1. عدم موجودی کافی یا یک طرفه شدن  سیم کارت شما

برای رفع عدم ارسال پیامک در گوشی شیائومی در صورتی که اگر از سیم کارت اعتباری استفاده می کنید موجودی خط خود را بررسی و در صورتی که اگر حساب شما مسدود شده باشد یا اعتبار کافی ندارید، از سمت اپراتوری که سیم کارت آن را استفاده می کنید پیامکی دریافت خواهید کرد. گاهی اوقات این پیامک ها با تاخیر به دست تان می رسد و به این خاطر بهتر است که در هنگام برخورد با چنین مشکلی با تغییر سیم کارت پیش فرض پیامک یا استفاده از کدهای دستوری اطمینان حاصل فرمایید که مشکل از سمت خط شما نمی باشد.

  1. شماره دریافت کننده را صحیح وارد نکرده اید

در صورتی که اگر شماره مخاطب را ذخیره ندارید و دستی وارد کرده اید و با پیغام عدم ارسال پیامک مواجه می شوید از شماره مخاطب خود اطمینان حاصل کنید که صحیح باشد و به تعداد ارقام و پیش شماره ان دقت کنید.

  1. وارد کردن کاراکتر بیش از حد مجاز

یکی دیگر از روش های رفع مشکل عدم ارسال پیامک استفاده از کاراکترهای کمتری می باشد چرا که پیامک ها محدودیت کاراکتر کلمه دارند و زمانی که در پیامک بیشتر از حد مجاز کاراکتر وارد کنید پیامک شما ارسال نخواهد شد یا در بهترین شرایط نیمی از پیام شما ارسال می گردد.

  1. وجود کش های قبلی و مخرب

هر چند وقت باید کش های موجود در در گوشی خود را پاکسازی نمایید. برای انجام این کار باید وارد قسمت تنظیمات ارسال پیامک گوشی شیائومی شوید و گزینه Storage را انتخاب و در آخر گزینه clear cache را انتخاب کنید.

 

در میان تمام روش ها پیامک انبوه یکی از روش های تبلیغاتی به صرفه و گسترده می باشد که محدودیتی در هیچ یک از موارد مطرح شده ندارد که می توانید با ارسال پیامک انبوه کسب و کار  خود را در کمتر از چند ثانیه  به هزاران نفر معرفی کنید. یکی از دغدغه های افراد برای ارسال انبوه پیام به بلک لیست می باشد. بلک لیست یا لیست سیاه برای مشترکینی است که پیام های تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند. ما در شرکت آموت قابلیت ارسال پیام به بلک لیست را ضمانت می کنیم که تمام پیامک های ارسالی به مقصد خواهند رسید.

https://www.amootsms.com/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار