مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از کشف هزار و ۳۰۰ لیتر انواع سم شیمیایی قاچاق و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این مقدار سم در قالب ۲ محموله و طی بازدید کارشناسان و بازرسان این مدیریت از فروشگاه‌های عرضه و توزیع نهاده‌های کشاورزی کشف شد.

هزار و ۳۰۰ لیتر سم شیمیایی قاچاق در گنبدکاووس کشف شد

به گزارش گلستان 24، عبدالملک آرخی امروز درجلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس افزود: به سبب نبود انبار نگهداری اموال کشف قاچاق در گنبدکاووس، مجبوریم این کالاها را به گرگان منتقل کنیم در صورتی که وجود چنین انباری در این شهرستان ضروری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس هم با اشاره به آغاز فصل صید پرندگان در نواحی شمالی این شهرستان، گفت: زنده گیری پرندگان شکاری و حفاظت شده و خرید و فروش آن جرم است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

احمد احمدی با تاکید برضرورت همکاری بیشتر نیروهای مرزبانی، انتظامی، پلیس آگاهی و فتا در دستگیری شکارچیان متخلف در گنبدکاووس، افزود: نکته مهم برخورد قضایی و اعمال وحدت رویه در صدور احکام از سوی قضات است که جهت بازدارندگی موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قضات علاوه بر جنبه کیفری موضوع باید نسبت به اخذ جرائم حقوقی و زیست محیطی آن نیز ورود کنند و جریمه زنده گیری هر پرنده شکاری که بالغ بر ۲ میلیارد ریال است را از متخلفان اخذ نمایند.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه گنبدکاووس هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش از وضعیت نازل‌ها در جایگاه‌های سوخت و شلوغی آن ارائه کرد و گفت: باتوجه به جمع آوری و به حداقل رساندن کارت سوخت جایگاه داران رانندگان وسایل نقلیه شخصی همچنان خواهان استفاده از کارت سوخت جایگاه‌داران هستند.

هادی قزل سفلی افزود: درحالی که در کارت سوخت خودروهای شخصی علاوه بر ۶۰ لیتر سهمیه یارانه‌ای ماهانه، ۱۵۰ لیتر سهمیه آزاد نیز شارژ می‌شود که می‌توانند درصورت نیاز از آن استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: فرمانداری پیگیر راه‌اندازی انبار نگهداری اموال کشف شده قاچاق در گنبدکاووس است و مراحل نهایی آن درحال انجام می‌باشد.

رضا اصالتی از افزایش خرید و فروش پرندگان تزیینی، شکاری و حفاظت شده در گنبدکاووس به‌صورت علنی یا در فضای مجازی خبر داد و اضافه کرد: به زودی طرحی برای مقابله با این موضوع اجرا خواهد شد.

وی همچنین با تاکید برضرورت اهتمام ویژه متولیان و دستگاه‌های نظارتی در برخورد با کالای قاچاق، ادامه داد: دراین حوزه هیچ گونه مماشاتی نباید صورت گیرد زیرا برخورد با کالای قاچاق به رشد تولید داخلی و ایجاد اشتغال کمک زیادی می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار