فرماندار گمیشان خبرداد:

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: مردم اهل سنت گمیشان همچون دیگر هموطنان در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کردند تا همبستگی و اتحاد خود را به دنیا اعلام کنند.

حضور اهل تسنن گمیشان در پیاده روی اربعین حسینی

به گزارش گلستان 24امیرشیر توماج  اظهار کرد: مردم ترکمن با اعتقاداتی که دارند احترام  بسیار زیادی برای ائمه به ویژه امام حسین(ع) قائل هستند.

وی افزود: مختوم قلی فراغی در اشعار خود به امام حسن(ع) و امام حسین (ع) اشاره می کند و آن ها را گوهری از عرش گیتی می داند.

فرماندا گمیشان گفت: مردم اهل سنت بر اساس اعتقادت خود در ایام تاسوعا، عاشورا و اربعین روزه می گیرند و این روزها را بزرگ می شمارند و به مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) می پردازند.

وی افزود: مردم اهل سنت هم همچون دیگر هموطنان ما در مراسم اربعین حضور پیدا می کنند تا همبستگی و اتحاد خود را به دنیا اعلام کنند.

توماج اظهار کرد: با فرا رسیدن اربعین موکب های از استان گلستان در کربلا مستقر شدند که یکی از موکب ها مربوط به شهرستان های گمیشان، بندرترکمن و بندرگز است و ما توانستیم با همکاری تمامی ادارات از این موکب پشتیبانی کنیم.

مهر

وی تصریح کرد: این موکب با استقرار خود در کربلا روزانه به دو هزار نفر از زائرین اربعین حسینی خدمات ارائه می کند.

فرماندار گمیشان گفت: ما علاوه بر موکب خود از موکب علی بن موسی الرضا در مرکز استان هم پشتیبانی کردیم و خدماتی را ارائه دادیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار