رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما استان گلستان:

رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما استان گلستان گفت: در حال حاضر تعداد 1157 دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای و تعداد 2322 دانش آموز در مدارس سما استان در حال تحصیل هستند.

تعداد دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای سما در گلستان به یکهزار و 157 نفر رسیده است

به گزارش گلستان24؛ "دکتر علیرضا مهینی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا-منطقه گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ما در شهرهای گرگان، علی آباد کتول و آزادشهر دانشکده فنی و حرفه ای سما داریم که تعداد 603 دانشجو در گرگان، 314 دانشجو در علی آباد کتول و 240 دانشجو در آزادشهر در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان 19 مدرسه سما فعالیت می کنند، تصریح کرد: تعداد 4 مدرسه در گرگان، 7 مدرسه در علی آباد کتول، 7 مدرسه در گنبد کاووس و یک مدرسه در بندرگز در حال فعالیت هستند.

رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما استان گلستان با اشاره به اینکه این مدارس از دوره ابتدایی تا دبیرستان را شامل می شود، افزود: تعداد 632 دانش آموز در گرگان، 660 دانش آموز در علی آباد کتول، 712 دانش آموز در گنبد کاووس و 318 دانش آموز در بندر گز در حال تحصیل هستند.

مهینی به فعالیت زبانسراهای سما در استان هم اشاره کرد و گفت: تعداد 353 زبان آموز در گرگان، 595 زبان آموز در علی آباد کتول و تعداد 388 زبان آموز در آزادشهر و گنبد کاووس مشغول به زبان آموزی هستند.

رئیس مرکز آموزش فرهنگی سما استان گلستان خاطرنشان کرد: مجموع تعداد پرسنل سما در سطح دانشکده های فنی حرفه ای، مدارس و زبانسراهای استان، 570 نفر است.

وی به برنامه های این مرکز در آینده اشاره کرد و افزود: توسعه مدارس سما در شهرهای بندرترکمن، کردکوی، بندرگز و آق قلا با حمایت مسئولین و مقامات استانی و شهرستانی، ایجاد بنگاههای اقتصادی کار بنیان و فراهم کردن اشتغال دانشجویان همراه با تحصیل و همچنین توسعه مهارت محوری در مدارس و عملیاتی کردن شعار هر دانش آموز یک مهارت را از جمله اهداف و برنامه های این مرکز است.

گفتنی است؛ چندی پیش دکتر زرهانی رییس سازمان سما و معاون دانشگاه آزاد اسلامی از دکتر مهینی رییس آموزشکده فنی وحرفه ای سمای گرگان به جهت کسب مقام اول رشد دانشجو در سال جاری قدردانی کرد.

انتهای پیام/کاسب امین

 

ارسال نظر

آخرین اخبار