در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد

اجرای پروژه‌ها و عقد قرارداد تا سقف 500 میلیون تومان توسط شورای اسلامی شهر گرگان به شهردار گرگان تفویض شد.

تفویض اختیار اجرای پروژه‌ها و عقد قرارداد تا سقف 500 میلیون تومان به شهردار گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  صبح امروز در چهل و ششمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان، لایحه تفویض اختیار به شهردار گرگان در خصوص اجرای پروژه‌های عمرانی و عقد قرارداد تا سقف یک میلیارد تومان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پس از یک ساعت و نیم بررسی غیرعلنی این موضوع، در نهایت با حضور اصحاب رسانه و شهروندان، تصویب این لایحه در صحن علنی مورد بررسی و اعلام نظر و رای‌گیری قرار گرفت.

این در حالی است که در دعوتنامه و اطلاعیه رسمی برگزاری صحن شنبه هر هفته به عنوان صحن رسمی و علنی اطلاع‌رسانی می‌شود و شامگاه گذشته در اقدامی تامل برانگیز و در لایحه‌ای که دارای بار مالی است، یک ساعت و نیم از جلسه غیرعلنی برگزار شد و این در شرایطی بود که در ساعات علنی، به اعتقاد اعضای شورا، هر آنچه در ساعات غیرعلنی عنوان شده بود دوباره در لحظات علنی صحن نیز بیان شد و هیچ لزومی به غیرعلنی بودن جلسه نبوده است.

در ساعات علنی این جلسه فائزه عبداللهی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان در خصوص این لایحه اظهار کرد: شورا می‌تواند اختیارات خود را تا سقف مشخص به شهردار تفویض کند.

وی اضافه کرد: اعضای شورا باید این نکته را مدنظر داشته باشند که در صورت تفویض اختیارات، براساس بند 14 ماده 71 قانون شوراها، شورا قبل از انجام معاملات و یا تصویب عملیات عمرانی از اجرای آن باخبر نخواهد شد و پس از اجرای و عقد قرارداد متوجه موضوع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، تاکید کرد: شهردار گرگان این قول را داده است که هر زمانی نیاز به اقدامات نظارتی و بررسی مباحث از شهرداری گرگان را نیاز دید، همکاری لازم را برای اقدامات نظارتی شورا داشته باشد.

عبداللهی متذکر شد: واگذاری و تفویض اختیار و مسوولیت به معنی از بین بردن وظیفه نظارتی شورا نیست و اعضای شورا هر زمان که لازم بدانند، اقدامات نظارتی و بررسی‌های خود را در سطح مختلف شهرداری انجام خواهند داد.

 

تجربه نامناسب گذشته از تفویض اختیار به شهردار/ هیچ عذری برای عدم اجرای پروژه تله‌کابین پذیرفته نیست

علی‌اصغر یوسفی نایب رئیس شورای اسلام شهر گرگان نیز در این خصوص تصریح کرد: تصمیم امروز شورا تصمیمی است که برای دوره چهار ساله شورا موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه موجود از دوره گذشته در خصوص تفویض اختیار به شهردار و اتفاقاتی که بعد از تفویض اختیار به شهردار رخ داد، من با تفویض اختیار به مبلغ یک میلیارد تومان مخالفم و پیشنهاد من 500 میلیون تومان است.

حمیدرضا آقاملایی دیگر عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی گذشته که در این خصوص بحث شد، موضوع تفویض اختیار در مباحث عمرانی بود، حال چگونه در این جلسه مباحث عمرانی و قراردادها به صورت تجمیع مطرح شده، برایم جای سوال است.

وی تاکید کرد: این نکته لازم به ذکر است، برای من به عنوان یک عضو، اجرای پروژه تله‌کابین مهم‌ترین پروژه‌ای است که در گرگان باید اجرایی شود و با تفویض این اختیار، عدم اجرای آن با هیچ عذری پذیرفته نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان متذکر شد: من نیز با مبلغ یک میلیارد تومان مخالفم و پیشنهادم 500 میلیون تومان است.

سعید رحیمی عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: از نگاه من در پروژه‌های عمرانی سه مولفه تسریع، نظارت و تدبیر را باید مدنظر قرار داد و من با پیشنهاد یک میلیارد و 500 میلیون تومان مخالفم و پیشنهادم سقف معاملات متوسط است.

وی در خصوص اعلام شفاهی شهردار گرگان درخصوص تغییر مبلغ تفویض اختیار در این جلسه تاکید کرد: اعلام شفاهی مورد قبول نیست و باید نظر جدید شهردار به صورت مکتوب و با نامه رسمی انجام شود و در این جلسه مبلغ یک میلیارد تومان باید رای‌گیری شود.

برای تحول در شهر باید به شهردار اعتماد کرد

ناصر گرزین عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: به نظر من لزومی بر برگزاری جلسات غیرعلنی نیست زیرا ما هیچ نکته پنهانی نداریم و اگر صحبتی وجود دارد باید در حضور مردم و اصحاب رسانه انجام شود.

وی اضافه کرد: به نظر من اگر قرار باشد کاری اتفاق بیافتد باید به شهردار و شهرداری اعتماد کرد و از نگاه من تفویض اختیار با نظارت هیچ مشکلی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: ما به دنبال تغییر و اتفاقات خوی در سال آینده هستیم زیرا سال 1396 را به طور کامل از دست دادیم و پیشنهاد من نیز تفویض اختیار به مدت یک سال تا سقف 500 میلیون تومان به شهردار گرگان است.

حسین ربیعی دیگر عضو با سابقه شورای اسلامی شهر گرگان گفت: این اختلاف نظرها برای تفویض اختیار به معنی عدم اعتماد شورا به شهردار نیست و زیرا اگر اینگونه باشد، اعضای شورا تمام اختیاراتش را به شهردار داده و به خانه بروند.

وی افزود: تجربه گذشته برای ما تجربه خوبی نبود زیرا ما به شهردار تفویض اختیار دادیم و بعد آنکه می‌خواستیم تفویض را پس بگیریم، فرمانداری اعلام کرد که نمی‌توانید.

ربیعی بیان کرد: متاسفانه بعد از تفویض اختیار در دوره گذشته خیلی از اتفاقاتی رخ داد که ما بعدها متوجه موضوع شدیم و نظر من نیز سقف معاملات متوسط یعنی 500 میلیون تومان است.

با اعلام رای رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، این لایحه یعنی تفویض اختیار به شهردار گرگان در مباحث عمرانی و قراردادها تا سقف 500 میلیون تومان به مدت یک سال با 6 رای موافق و سه رای مخالف مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت.

فائزه عبدالهی، علی اصغر یوسفی و حسین ربیعی مخالفان تصویب این لایحه بودند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای آغاز جلسه به صورت علنی، شهردار گرگان نظر بر تغییر مبلغ تفویض اختیار از یک میلیارد تومان به 500 میلیون تومان را داشت که مورد موافقت اعضای شورای اسلامی شهر گرگان قرار گرفت و مصوب شد.

این مصوبه پس از بررسی و تائید در کمیته انطباق فرمانداری گرگان قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار