عصر امروز انجام می‌شود

عصر امروز اکران خصوصی فیلم مستند «زمستان یورت» در بسیج رسانه گلستان برگزار می‌شود.

اکران خصوصی مستند «زمستان یورت» در بسیج رسانه گلستان/ روایت مظلومیت کارگران معدن و مرگ 43 معدنچی در اردیبهشت ماه امسال

به گزارش  گلستان ۲۴ ؛  پس از عدم صدور مجوز برای اکران عمومی فیلم مستند «زمستان یورت» در گرگان، اکران خصوصی این فیلم در ساختمان بسیج رسانه استان گلستان اجرا خواهد شد.

این مستند که در بخش نقد درون گفتمانی جشنواره فیلم مردمی عمار حائز رتبه برتر شد به کارگردانی میلاد میرزاباقری و تهیه‌کنندگی علی دهقان ساخته شده و در این اکران خصوصی نیز کارگردان و تهیه کننده این فیلم مستند حضور خواهند داشت.

فیلم مستند «زمستان یورت» روایت کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر است که در بهار امسال دچار انفجار شد و 43 نفر از معدنچیان جان خود را از دست دادند.

مبحث اصلی این فیلم عدالت اجتماعی است و تاکید بر آن دارد، زمانی که اعتراضی از جامعه کارگری بلند می‌شود، رسانه‌ها باید به آن اعتراض اشاره کرده و برای احقاق حقوق مستصعفان و مظلومان به پا خیزند.

تاکید این فیلم مستند این است که تریبون بیان نظرات مستمندان و مظلومان می‌تواند رسانه، امام جمعه، تشکل‌های مردمی و حتی دانشجویی باشد.

این مستند، در دل کارگران معادنی است که پدران و همسران بسیاری در بدترین شرایط ممکن در حال کسب روزی هلال هستند و با وجود آنکه این کارگران طی سال‌های گذشته به وضعیت معیشت و کار خود بارها اعتراض‌هایی را انجام دادند، اما گوش شنوایی برای شنیدن صدای آنها وجود نداشت، تا آنکه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر در اردیبهشت ماه امسال، گوشه‌ای از نگاه مردم را به خود معطوف کرد.

پیش از این نیز از اکران این فیلم مستند در شهرستان‌های آزادشهر و رامیان ممانعت به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار