آموزش و پرورش گلستان در هفته ای که گذشت؛

[کلیک و کشیدن برای جابجایی] مرگ تلخ دانش آموز نخبه قرآنی، افتتاح بازارچه های دانش آموزی در سراسر استان، افتتاح طرح ایران مهارت ، انتشار نامه تذکر نمایندگان استان مبنی براهمال وزیر در برکناری مدیرکل ، معرفی یک بانو بعنوان معاون پژوهشی از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش گلستان به شمار می رود.

از مرگ تلخ نخبه قرآنی تا انتشار نامه تغییر مدیرکل و حضور دومین زن در پست معاون «وطنی» + تصاویر

به گزارش گلستان 24 ؛ مرگ تلخ دانش آموز نخبه قرآنی، افتتاح طرح «ایران مهارت»، افتتاح بازارچه های دانش آموزی در سراسر استان، پایان رقابت های ورزشی دانش آموزان، آغاز مسابقات قرآنی در مرحله استانی، معرفی یک بانو بعنوان معاون پژوهشی و ، انتشار نامه تذکر نمایندگان استان مبنی براهمال وزیر در برکناری مدیرکل از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش گلستان در هفته ای که گذشت، محسوب می شود.

qri nojavan

قاری نوجوان و موذن ممتاز گلستانی در گذشت

مرگ نوجوان گلستانی خبری شوک آور بود که شب گذشته جامعه قرآنی استان را در تاثر شدید فرو برد. "محمد حسین فلاحی" دانش آموز گرگانی در راه بازگشت از کلاس قرآن براثر صانحه تصادف در گذشت .

"عرفان گرزین"  استاد قرآن ، دیگر مجروح این حادثه است که در حال حاضر در کما به سر می برد .

افتتاح طرح ایران مهارت در گلستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گلستان گفت: 15 درصد دانش آموزان متوسطه اول استان، تحت پوشش اجرای «ایران مهارت» قرار می گیرند.

وی افزود: در اجرای این طرح، دانش آموزان حداقل 20 و حداکثر 60 ساعت آموزش مهارت می بینند ودر پایان اجرای طرح جشنواره ای با همین موضوع برگزار خواهد شد. اینطرح تا پایان مردادماه ادامه دارد.

افتتاحیه بازارچه های دانش آموزی گلستان و جشنواره نوجوان خوارزمی

"محمد رضا وطنی" مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از آغاز برپایی بازارچه های دانش آموزی خبرداد و گفت:  حدود 30 هزار دانش آموز در این بازارچه ها محصولات و دست ساخته های خود را خود را عرضه کرده اند.

وی افزود: طرح بازارچه های دانش آموزی از سه سال گذشته در قالب درس کار و فناوری در مدارس آغاز شده و امسال به صورت نمایشگاهی شهرستانی برنامه ریزی شده است .هدف از ایجاد بازارچه ها، گسترش فرهنگ تولیدو ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس دانش آموز است.

IMG 5390

آغاز سی وششمین دوره مسابقات قرآن ،عترت ونماز دانش آموزان پسراستان

800دانش آموزقرآنی پسراستان گلستان در سی وششمین دوره مسابقات قرآن،عترت ونماز درمینودشت طی دوروز بایکدیگربه رقابت پرداختند.

معرفی معاون جدید مدیرکل آموزش و پرورش

طی مراسمی در آموزش و پرورش استان گلستان، " قدسی براتی" به عنوان معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گلستان معرفی و از زحمات قربان عرب احمدی به عنوان سرپرست این معاونت تجلیل به عمل آمد.

"قدسی براتی" دکترای ادبیات و پیش از این مدرس، دبیر دبیرستان های گرگان ومدیردبیرستان را در کارنامه کاری خود دارد.

به نظر می رسد؛ حضور وی بعنوان معاون آموزش و پرورش گلستان در جهت کاهش هجمه ها برای جابجایی "محمد رضا وطنی" و سیاسی باشد.

این بانو دومین زن در پست معاونت آموزش و پرورش استان گلستان است، پیش از وی سیده "هما عقیلی" معاون آموزش ابتدایی نخستین بانو در کسوت معاونت های آموزش و پرورش استان گلستان بوده است .

IMG 0052

لالایی خوانی سنتی دانش آموزان به سبک محلی و ترکمنی

با هدف ایجاد انگیزه و تقویت باور های سنتی، تیم های لالایی خوانی سنتی دانش آموزان به سبک محلی و ترکمنی در شهرستان کردکوی به رقابت پرداختند.

برگزاری همایش های تجلیل از تلاشگران عرصه پرورشی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان گفت:  برنامه های تربیتی عمدتا زمینه سازی و باروری و شکوفایی است و رسالت همه ما فراهم کردن بستر شکوفایی و رشد و زمینه سازی جهت شکوفایی استعدادهاست.

وی افزود: بیش از 15 همایش و چند صد برنامه در سطح شهرستان و استان هفته تربیت اسلامی را گرامی داشتند .

kalalekhabar ir 5

کسب مدال های بین المللی و کشوری توسط دانش آموزان گلستانی

تیم کاراته کلاله توانست در مسابقات بین المللی این رشته در کرج 4 مدال کسب کند. بلال نعمانی دانش آموز پایه یازدهم شهرستان گمیشان در مسابقات قهرمانی مچ اندازی کشور مدال طلا را کسب کرد. در مسابقات والیبال دانش آموزان استان گلستان،تیم والیبال آموزشگاه طالقانی کلاله قهرمان شد و جواز حضور در مسابقات کشوری در تابستان 97 را به دست آورد. تیم فوتسال متوسطه دوم پسران گالیکش قهرمان مسابقات فوتسال بین آموزشگاههای استان گلستان شد.

انتشار نامه تذکر نمایندگان استان مبنی براهمال وزیر در برکناری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

درنامه  تذکر این نمایندگان  به وزیر که امروز در کنال اطلاع رسانی "نورمحمد تربتی نژاد" نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی منتشر شد، این نماینده به همراه " علیرضا ابراهیمی" نماینده رامیان و آزادشهر و"  شهرام کوسه غراوی" نماینده کلاله، مینودشت، مرواوه تپه و گالیکش  از به تعویق افتادن جابجایی در راس هدایت آموزش و پرورش استان گلایه کردند و خواستاربرکناری"محمد رضا وطنی"  شدند.

 پویش «نه به ترقه در چهارشنبه سوری»در مدارس گلستان

325 هزار دانش آموزاستان گلستان با  شعار «تحریم ترقه، تکریم سنت» و امضای میثاق نامه ای  در راستای تحریم ترقه و نه به چهارشنبه سوری با ترقه هم قسم شدند .

این پویش در مدارس گلستان تا چهارشنبه آخر سال ادامه خواهد داشت.

تقسیم مهربانی دانش آموزان گلستانی با همکلاسی های نیازمندشان

جشن نیکوکاری در مدارس سراسر استان در روز چهارشنبه 16 اسفندماه برگزارشد.300 هزار پایکت نیکوکاری در مدارس استان تقسیم شد .

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار