به قلم حسن بیارجمندی؛

پروژه پرنسس گیت 2018 هنوز موضوع تحلیل کارشناسان است. اهمیت این موضوع نه از باب مباشرین ظاهری آن یعنی چند تن از فرقه شیعه انگلیسی بلکه عمدتا مسببین اصلی آنان که اقوی از مباشرین این پروژه هستند و ضرورت دارد دقیقا اطراف اصلی ،اهداف و برنامه های بعدی آنان شناسایی شود است.

سازمان سیا طراح حمله عناصر فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن/ همکاری دو سازمان اطلاعاتی آمریکا و انگلیس در پرنسس گیت 2018 مشهود است / افسر ارشد سازمان اطلاعات آمریکا قبلا این پروژه را افشا کرده بود

به گزارش گلستان 24 ؛  یکسال پیش در همین ایام گزارشی از یک نشست در کمیته ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در رسانه های ایران منتشر شد.این گزارش مبین یک جنگ اطلاعاتی و رسانه‌ای تمام عیار علیه نظام جمهوری اسلامی است.

طراح این نسخه جنگ اطلاعاتی رسانه ای، اسکات مادل افسر ارشد سابق سرویس مخفی ملی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( National Clandestine Service of the Central Intelligence Agency ) است.مادل که از متخصصان حوزه ایران است؛نسخه هفت بندی برای مقابله و مهار ایران ارائه می نماید که طی چند ماه گذشته خطوط ابتدایی آن عملیاتی و به آشوب های ۷الی۱۳دی و جنگ اطلاعاتی رسانه ای تمام عیار آن تا کنون منتهی گردید.

pRjHE 1

دو محور اصلی از این نسخه هفت بندی عبارتند از:

1- دامن زدن به فتنه مذهبی در جهت اهداف خاص.

مادل ذیل این خط عملیاتی ایجاد فتنه مذهبی در قم و نجف را نیز در فهرست پیشنهادات خود قرار می دهد. این افسر اطلاعاتی اعتقاد دارد باید میان مراجع عظام تقلید قم و نجف اختلاف ایجاد کرد و از این تفرقه سود برد.

2- حمایت از تشیع انگلیسی!

مادل صراحتا اعلام میکند باید از افرادی مانند صادق شیرازی که تشیع انگلیسی را ترویج میکنند حمایت قاطع کرد!

pRjHE 1

اکنون نیز براساس روند اجرایی محور به محور نسخه هفت بندی یاد شده مادل؛ ما عملا وارد فاز نهایی جنگ اطلاعاتی و رسانه ای شده ایم که با نحوه عملیات و اهداف پروژه پرنسس گیت 2018 لندن تطابق دارد:

1- بریتانیا یکی از همپیمانان امریکا و حامی اصلی کشورهای عرب مرتجع منطقه است.

2- بریتانیا بعنوان هاپ رسانه ای اروپایی و جهانی منحصر به فردترین گزینه در میان کشورهای اروپایی برای اجرای این جنگ اطلاعاتی و رسانه ای در این مقطع خاص و با پیام های مشخص است!

3- این استراتژی پر هزینه در این مقطع حساس تاریخی و آثار و تبعات جبران ناپذیر منطقه ای آن برای سلطه و نفوذ بریتانیای بسیار حیاتی است.

pRjHE 1

ضمن اینکه بریتانیا نیز در این عملیات مشترک دارای انگیزه لازم بوده است :

1- شکست پروژه بریتانیا در شورای امنیت سازمان ملل و وتو قطعنامه آنان از سوی روسیه علی رغم نشست های پیش از آن با هیات ایرانی و ادعا توافق بر سر حل بحران یمن!

2- وضعیت بغرنج جریان نفوذ وابسته به انگلیس در ایران

3- سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به لندن شریک راهبردی آمریکا و انگلیس

pRjHE 1

و البته این مورد اخیر و همزمانی آن با این اقدامات تروریستی فرقه شیرازی؛ با محور اصلی نسخه هفت بندی اسکات مادل در این فاز عملیاتی نیز تطبیق دارد!

به قلم دکتر حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه

انتهای پیام/


منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار