ساخت تنها مجتمع توانبخشی جانبازان استان گلستان از بیش از ۱۰ سال پیش آغاز شده و هر سال وعده افتتاح آن داده می‌شود اما همچنان خبری از تکمیل و بهره‌برداری از آن نیست.

مجتمع توانبخشی جانبازان گلستانی پس از یک دهه همچنان در انتظار افتتاح
به گزارش گلستان ۲۴ ؛  بیش از یک دهه از آغاز ساخت تنها مجتمع توانبخشی جانبازان استان گلستان در منطقه توشن گرگان می‌گذرد. هر سال هفته دولت، دهه فجر و هفته شهید و مناسبت‌های مختلف می‌آید و می‌رود اما خبری از افتتاح این مجتمع نیست. مجتمعی که یکی از نیازهای ضروری جانبازان بالای 70 درصد به ویژه افراد ضایع نخاعی است.

سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان که چند ماهی است بر کرسی مدیریت اجرایی این استان تکیه زده، یکی از راهبردهای خود را پیگیری طرح‌هایی قرار داده که سال‌هاست از موعد افتتاح و بهره‌برداری آنها می‌گذرد اما نیمه تمام مانده‌اند.

مجتمع توانبخشی جانبازان هم یکی از همین طرح‌هاست که هاشمی در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرد تا این طرح را به افتتاح در دهه فجر برساند اما این اتفاق رخ نداد. طرحی که گفته می شود در حال حاضر لَنگ 5 میلیارد تومان است. این در حالی است که مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قول افتتاح این مجتمع را در هفته شهید امسال داده بود. جانبازانی که چندین نفر آنان در نیمه نخست امسال در اعتراض به کمبود امکانات و افزایش هزینه‌های درمانی خارج از استان، مقابل استانداری تجمع کرده بودند.

هزینه‌های بالای دریافت خدمات توانبخشی در استان

یکی از جانبازانی گلستانی در این باره گفت: سال‌هاست که چشم انتظار افتتاح این مجتمع هستیم اما 10 سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و هنوز هم خبری از افتتاح آن نیست.

وی افزود: سال‌هاست برای اینکه بتوانیم از خدمات درمانی و توانبخشی مناسبی استفاده کنیم، مجبوریم به استان‌های همجوار برویم و این هزینه‌های بسیاری روی دست ما گذاشته است.

وی ادامه داد: مسئولان هر سال چند نوبت قول افتتاح این مجتمع را می‌دهند اما کاری برای اتمام آن انجام نمی‌دهند. ده‌ها جانباز ضایعه نخاعی در این استان وجود دارد که حداقل ماهانه چندمیلیون تومان هزینه نگهداری و حمل و نقل آنها به مراکز درمانی است.

تلاش و نامه‌نگاری بی‌نتیجه استاندار

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان مردادماه امسال گفته بود، این مجتمع تا یک‌ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد. حالا 6 ماه از آن یک ماه می‌گذرد. استاندار گلستان هم در ماه‌های اخیر تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند این مجتمع را در لیست طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر قرار دهد که این اتفاق هم رخ نداد.

علی اصغر فاضلی در این باره گفته بود: بنا داشتیم این مجتمع را در دهه فجر به بهره‌برداری برسانیم و برای همین نامه‌ای تهیه کردیم و با امضای استاندار به مرکز فرستادیم.

وی با بیان اینکه مجتمع هنوز مشکلاتی دارد که باید ابتدا آنها رفع کرد، افزود: ساختمان به تنهایی ملاک نیست و هنوز تجهیزات فراهم نشده است. ما معتقدیم در این فاصله کوتاه این کار شدنی نیست و تأمین 4 تا 5 میلیارد تومان در زمان کوتاه امکان‌پذیر نبود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان درباره طولانی شدن روند ساخت این مجتمع گفت: 3 سال به علت نبود آب این مجتمع بلاتکلیف بود و اخیرا این موضوع با حفر یک چاه آب حل شد و در حال حاضر کانال‌های موردنیاز کنده شده و آب وارد محل پروژه شده است. از طرفی تنها 5 ماه طول کشید تا استاندارد مدنظر شرکت برق تأمین شود.

وعده بی‌سرانجام مدیرکل بنیادشهید استان

فاضلی این را هم گفته بود که این مجتمع در هفته شهید امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. حالا هفته شهید هم از راه رسیده و در حال اتمام است اما خبری از افتتاح این مجتمع نیست تا همچنان جانبازان گلستانی چشم انتظار باشند و علاوه بر درد جراحاتی که از جبهه بر جسم و روح‌شان به یادگار مانده، رنجِ رفتن به استان‌های دیگر برای گرفتن خدمات توانبخشی را به جان‌های خسته خود بخرند.

این مجتمع که گفته می‌شود مجهزترین و پیشرفته‌ترین مجتمع‌ توانبخشی در شمال کشور خواهد بود شامل استخر، استخر ویلچری، جکوزی، آب درمانی، فیزیوتراپی، مسجد، اتاق‌های استراحت، بخش اداری، راهروهای دسترسی و 13 سوئیت برای ارائه خدمات آب درمانی به جانبازان وایثارگران است.

حالا مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان باید به استاندار و جانبازان و ایثارگران پاسخ دهد که چرا به رغم وعده‌های مکرر نتوانسته مجتمع را به بهره‌برداری برساند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار