دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از افتتاح نوروزگاه‌ها در ۱۴ شهرستان استان خبر داد.

افتتاح نوروزگاه های گلستان
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ ابراهیم کریمی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با توجه به استقبال کم نظیر مردم از نوروزگاه‌ها در سال ۹۶، نوروزگاه امسال در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود تا هدیه‌ای نوروزی به تمامی مردم بومی استان و همچنین گردشگران باشد.

وی افزود: امسال در کنار نوروزگاه‌های سراسر استان علاوه بر عرضه تولیدات روستایی، نمایشگاه‌های صنایع دستی و سوغات نیز برگزار می‌شود.

کریمی اضافه کرد: بالغ بر ۵۳۰ غرفه فروش صنایع دستی تولیدات یک ساله هنرمندان این حوزه را در نوروز ۹۷ عرضه خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: امسال در نوروزگاه گرگان تنوع بیشتری از اقوام گلستان را، چون خانه سیستانی که نماد قوم سیستانی بوده، آلاچیق ترکمن، سیاه چادر بلوچی و خانه گلی سنتی شمالی که نشان دهنده سنت‌های قدیمی شمالی‌ها است شامل می‌شود.

کریمی افزود: این نوروزگاه و دهکده گردشگری با هدف احیا نوع زندگی سنتی روستایی و فرهنگ آداب و رسوم بومی و محلی منطقه ایجاد شده و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع آیینی، فرهنگی و برنامه‌های متفاوت در قالب پنج بخش در نوروزگاه گرگان است.

وی اضافه کرد: دهکده گردشگری و نوروزگاه گرگان شامل بخش‌های مختلفی، چون سازه‌های بومی، بخش‌های غذا، موسیقی و غرفه‌های ارائه توانمندی‌ها و فروش تولیدات روستا و بخش بازی‌های بومی محلی که متشکل از ۲۴ بازی و دو ورزش غالب روستایی، کشتی با شال و والیبال روستایی بوده و با وسعت یک هکتار در ابتدا سایت اداری و ورودی شهرستان گرگان قبل از میدان بسیج ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار