مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت گرگان:

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان گرگان بر لزوم تحقق شعار سال و نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی در جامعه تاکید کرد و گفت: جامعه اسلامی در «حمایت از کالای ایرانی» غیرت ملی داشته باشد.

جامعه اسلامی در «حمایت از کالای ایرانی» غیرت ملی داشته باشد/ خودمان باید به کشور کمک کنیم
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‌الاسلام محمد ناظر صبح امروز در جلسه هفتگی هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرگان که با یاد و خاطره شهید والامقام حریرکلاهی در حسینیه ثارالله سپاه گرگان برگزار شد، اظهار کرد: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شد که باید این فرهنگ در جامعه ترویج و نهادینه شود.

وی با اشاره به شعارهای نوروزی در تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: دنبال این نباشیم که این پیام‌ها فقط در یکسال به نتیجه برسد بلکه باید در طول ایام سال اجرایی و عملیاتی شود، حمایت از کالای ایرانی را باید در جامعه به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم، خودمان باید به کشورمان کمک کنیم و تکلیف‌مدار باشیم.

سخنران جلسه هیئت رزمندگان اسلام شهرستان گرگان افزود: یک کارگر ایرانی وقتی بتواند با حمایت مردم کالای داخلی را به فروش برساند و نان بر سر سفره خانواده خود ببرد معیشت و اقتصاد کشور تامین می‌شود حمایت از کالای ایرانی همچنین سبب خواهد شد تا تولیدکننده داخلی به سمت تولید اجناس باکیفیت برود.

ناظر در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی برگزاری مراسم هفتگی هیئت رزمندگان را اقدامی ارزشمند و قابل تحسین عنوان کرد و گفت: این سنت حسنه باید در سطح مساجد نیز تسری یابد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی از اخلاق به عنوان مهمترین درس مکتب اسلام یاد کرد و افزود: در روایات ائمه اطهار (ع) نخستین چیزی که انسان باید داشته باشد تا دروازه اسلام ناب محمدی به روی وی باز شود دارا بودن اخلاق است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان گرگان بیان کرد: واقعیت خوبی و زیبایی در کلام امام خمینی (ره) در سه چیز است نخست اندیشه صحیح، اخلاق، هنر و عشق؛ اگر اینها در جامعه حاکم شد آن جامعه می‌تواند شهیدپرور باشد.

ناظر با اشاره به اینکه تشکیل هیئت‎‌های اندیشه‌ورز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هر انسانی دارای اندیشه است تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای تعالی اندیشه‌های مختلف مهم و تکمیل‌کننده است، اندیشه صحیح در سایه مشورت کامل می‌شود.

وی اجرا کردن مسائل اخلاقی را در جامعه مهم خواند و گفت: عملیاتی کردن مسائل اخلاقی مهمتر از طرح کردن آن است اندیشه صحیح؛ انسان را به سمت اخلاق در جامعه رهنمون می‌کند که یکی از راه‌های رسیدن به آن تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شهرستان گرگان ادامه داد: اندیشه صحیح با یک عقل شکل نمی‌گیرد هر کسی در زندگی شخصی نواقصی دارد که این نقایص با مشورت کردن افراد مومن با یکدیگر قابل رفع است.

ناظر گفت: در شناخت خدا اگر اندیشه صحیح نداشته باشیم نمی‌توانیم به درستی در مسیر دین حرکت کنیم، یکی از ایرادات نسل جوان این است که تنها اندیشه یک فرد را می‌شنوند و همان را مبنا قرار می‌دهند در حالی که باید به سمت اندیشه کامل بروند و بر اساس آن حرکت کنند، عالم کامل کسی است که مردم را بین خوف و رجاء قرار دهد.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام در زمینه اخلاق بیان کرد: اخلاق علمی است که از شر سخن می‌گوید و دعوت به خیر می‌کند مشکل ما این نیست که خیر و شر را نمی‌شناسیم، مشکل آنجایی است که انسان با دانستن خیر و شر؛ شر را انتخاب می‌کند، اگر اخلاق واقعی را درک کنیم می‌توانیم در مسیر حق و حقیقت گام برداریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار